۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85317340
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دستیار استاندار گلستان: مردمی‌سازی، تنها راه استمرار حکمرانی نوین است

گنبدکاووس- ایرنا- دستیار استاندار گلستان در امر مردمی‌سازی با مهم دانستن استفاده از خرد و ایده‌های جمعی در حل مشکلات گفت: در حکمرانی نوین که برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب است، چاره‌ای جز مردمی‌سازی امور و استفاده از ظرفیت‌های مردم در حل مسائل و پیشبرد امور وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسین علوی روز یکشنبه درجلسه تبیینی طرح ملی شهریاران در گنبدکاوس افزود: مشارکت دادن مردم در تصمیم گیری‌ها، تبیین خط مشی‌ و عملیاتی کردن تصمیمات از زمان نبی مکرم اسلام (ص) وجود داشته و در انقلاب اسلامی هم توسط امامین انقلاب مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: به‌عنوان نمونه بنیانگذار جمهوری اسلامی در کنار احترام به دولت‌ها و انجام وظایف از سوی آنها، از ظرفیت‌های مردم در پیشبرد امور استفاده کردند که تشکیل نهادهایی چون نهضت سوادآموزی، جهاد سازندگی و بسیج در همین راستا بود.

علوی ادامه داد: طرح ملی شهریاران برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب در مردمی سازی و استفاده از ظرفیت آنها در پیشبرد امور، مورد توجه دولت انقلابی سیزدهم قرار گرفته است.

دستیار استاندار گلستان در امر مردمی‌سازی گفت: در طرح شهریاران که زیر نظر نهاد ریاست جمهوری قرار دارد، مردم می‌توانند طرح‌ و ایده‌های خود در حوزه‌های گوناگون را برای رفع مسائل و مشکلات محل سکونت، شهر و دیار خود در سامانه www.shahriaran.ir ثبت کنند.

وی افزود: استان گلستان به سبب شرایط اقلیمی و تنوع قومی و فرهنگی مملو از ایده و ظرفیت است که توجه به آنها و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، می‌توان بخش زیادی از مشکلات را رفع کرد.

فرماندار گنبدکاووس هم در این نشست گفت: اجرای طرح ملی شهریاران به‌منظور استفاده از ایده و نظرات مردمی برای رفع مسائل و مشکلات جامعه و در راستای شعار «مردمی سازی» دولت سیزدهم است.

مهدی دهرویه افزود: دولت و مدیران آن طی ۲ سال گذشته و در راستای مردمی سازی و ارتباط با مردم، نشست‌ها و میزهای خدمت زیادی با آنها برگزار کرده و پای صحبت مردم نشسته اند.

وی اضافه کرد: دولت در طرح ملی شهریاران به دنبال استفاده بیشتر از ایده‌های مردمی برای رفع مسائل و مشکلات در بخش‌های گوناگون با مشارکت مردم است.

دهرویه ادامه داد: دولت به تنهایی نمی‌توانند در رفع همه مسائل و مشکلات و پیشبرد امور موفق باشد لذا با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، به رفع مسائل جامعه شتاب می‌دهد.

در این نشست از همه مدیران ادارات و نهادها، بخشداران و دهیاران خواسته شد نسبت به اطلاع رسانی طرح ملی شهریاران و ثبت ایده از سوی کارمندان در حوزه فعالیت خود و نیز به مردم تا ۳۰ آذرماه جاری اقدام کنند.

گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha