۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85317270
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باد شدید زنجان را فرا می‌گیرد

۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸
کد خبر: 85317270
باد شدید زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طبق پیش بینی‌ها وزش باد شدید با سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر مناطق مختلف استان را در بر می‌گیرد که در این خصوص هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جوی امروز استان صاف تا قسمتی ابری است و پدیده غالب جوی استان، ورزش باد شدید خواهد بود.

وی با اینکه روز دوشنبه به طور موقت شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود، اضافه کرد: بر این اساس از عصر /سه‌شنبه/ سامانه بارشی دیگری به منطقه وارد خواهد شد و فعالیت آن تا پایان هفته ادامه می یابد.

این کارشناس ادامه داد: فعالیت این سامانه برای روز /سه‌شنبه/ پراکنده است اما با تقویت آن روز/ چهارشنبه/ شاهد بارش های بسیار خوب رحمت الهی خواهیم بود.

وی اظهار داشت: این سامامه تا /پنجشنبه/ هفته جاری فعال است که تحت تاثیر آن، ارتفاعات استان با بارش برف مواجه خواهد شد.

این کارشناس اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهر سجاس با دمای صفر درجه و گیلوان طارم با دمای ۲۰ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین ایستگاه های هواشناسی استان بود.

سلطانی افزود: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز طی ۲۴ ساعت گذشته چهار و ۱۶ درجه بالای صفر بوده است.

وی یادآور شد: دمای فعلی شهر زنجان ۶ درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه افزایش را نشان می دهد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha