روسیه بر خلاف آمریکا، روابط با قدرت های خاورمیانه را تقویت می‌کند

تهران- ایرنا- اسپوتنیک نوشت: درحالیکه «جو بایدن» در بهبود روابط با کشورهای خاورمیانه موفق عمل نکرده، «ولادیمیر پوتین» به تعمیق روابط با کشورهای مهم این منطقه پرداخته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از این خبرگزاری روسی، بایدن که از همان ابتدا تلاش سازماندهی شده‌‍ای را برای بازگرداندن احترام جامعه جهانی به آمریکا آغاز نمود، در خاورمیانه چندان موفق عمل نکرده است.

اسپوتنیک در ادامه آورده است: از نظر رئیس‌جمهوری آمریکا، کشورهای خاورمیانه تنها شرکایی کوچک به حساب می‌آیند. در حالیکه از دیدگاه رئیس‌جمهوری روسیه وضعیت متفاوت است. وی روابط با قدرت‌های خاورمیانه را تنها با حفظ برابری با آنها تعمیق بخشیده است.

وی در جریان سفر هفته گذشته ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ایران به مسکو به مدت پنج ساعت با وی دیدار کرد که نشانه احترام متقابل و تمایل مشترک آنها برای ایجاد نظام جهانی چندقطبی است.

پوتین در این دیدار همچنین بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه و اهمیت همکاری‌های دوجانبه در بسیاری از زمینه‌ها تاکید کرد.

علاوه بر ایران، روسیه روابط خود را با عربستان سعودی و امارات متحد عربی به‌عنوان دو متحد منطقه‌ای آمریکا نزدیکتر کرده است؛ دو کشوری که از زمان آغاز جنگ در اوکراین از قبول سیاست واشنگتن در قبال مسکو سر باز زده و از پیوستن به آمریکا برای تحریم روسیه پرهیز کرده اند

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha