۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85317177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نواز شریف بر نیاز پاکستان به تحکیم روابط با ایران و چین تاکید کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- نخست وزیر اسبق پاکستان بهبود روابط با همسایگان را سیاستی در راستای تقویت جایگاه این کشور در صحنه بین الملل ارزیابی و بر لزوم تحکیم روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران و چین تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، نواز شریف طی سخنرانی در اجلاس نامزدهای انتخاباتی حزب مسلم لیگ نواز در شهر «لاهور» اظهار داشت که پاکستان نیازمند بهبود روابط با همسایگانش از جمله هند است.

وی همچنین با تاکید بر تقویت بیش از پیش تعاملات دوجانبه با ایران و چین افزود: اگر روابط ما با همسایگان بهبود نیابد چگونه باید انتظار داشته باشیم که جایگاه پاکستان در صحنه بین الملل خائز اهمیت باشد.

نخست وزیر اسبق پاکستان گفت: بهبود روابط با تهران، پکن، کابل و دهلی‌نو در دستور کار حزب مسلم لیگ نواز قرار دارد و ما به مقابله با طرح‌ها و عناصری که در مسیر توسعه پاکستان خلل ایجاد می‌کنند، مصمم هستیم.

محمد نواز شریف رهبر حزب مسلم لیگ نواز بیست و نهم مهر امسال پس از چهار سال خارج نشینی به پاکستان بازگشت. وی خردادماه ۱۳۹۲ برای سومین بار به عنوان نخست وزیر پاکستان انتخاب شد و طی تصدی دوره نخست وزیری ۲ سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران داشت.

انتخابات آتی پاکستان روز ۸ فوریه ۲۰۲۳ مطابق با پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. این رای‌گیری انتخابات مجلس ملی و ۴ مجالس ایالتی در پنجاب، خیبرپختونخوا، سِند و بلوچستان را شامل خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha