۵۰ سوارکار در هفته یازدهم کورس پاییزه کشور در یزد رقابت کردند

یزد - ایرنا - هفته یازدهم از بیست و نهمین دوره مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه کشور روز شنبه با رقابت ۵۰ سوارکار در مجتمع سوارکاری صفائیه شهرستان یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مسابقه که در ۶ دور به مسافت ۱۴۰۰ متر برگزار شد، اسب‌های تیمسار آل‌بشریت، پریسوت، سیدنی ای‌اس، تویوتا خسرج، پریا حسن‌نژاد و تم‌بی ای‌اس مقام‌های اول دورهای این هفته از مسابقات را به دست آوردند.

این مسابقات به مدت ۱۲ هفته عصرهای شنبه با حضور تماشاگران در مجتمع سوارکاری صفاییه شهرستان یزد پیگیری و در پایان به صاحبان اسب‌های برتر جوایزی تقدیم می‌شود.

در پایان هفته یازدهم مسابقات که با حضور تعدادی از تماشاگران همراه بود در مجموع ۲ میلیارد ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های برتر پرداخت شد.

استان یزد یکی از خاستگاه‌های پرورش اسب در ایران است و سابقه تاریخی آن بر اساس شواهد باستان‌شناسی موجود به ویژه سنگ‌نگاره‌های کوه « ِارنان» مهریز به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد.

هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶۵۰۰ راس و سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان یزد وجود دارد و هر سال میزبان ۲ مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری، جشنواره زیبایی و پرش با اسب است.

در استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در تمامی شهرستان‌ هیات سوارکاری فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha