۶۲۰۰ متر مربع زمین از اراضی ملی گیلانغرب به بیت المال بازگردانده شد

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده انتظامی گیلانغرب از بازگرداندن ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع زمین از اراضی ملی این شهرستان به ارزش ۱۲۴ میلیارد ریال به بیت المال و جلوگیری از ایراد زیان به شهروندان خبر داد.

به گزارش ایرنا سرهنگ «منصور محمدی» روز شنبه در این خصوص افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان و امنیت اقتصادی گیلانغرب با انجام تحقیقات و بررسی های اخیر خود متوجه شدند ۲ نفر، بخشی از اراضی ملی و زمین در محدوده شهر سرمست را به صورت غیرمجاز به تصرف خود درآورده اند.

وی افزود: در این راستا ماموران با تکمیل تحقیقات خود و با رویکرد جلوگیری از خرید و فروش این اراضی و ایراد زیان به شهروندان طرحی را در راستای مبارزه با این زمین خواری ها در سطح شهرستان اجرا و با تلاش شبانه روزی مامورین موفق شدند در مجموع ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع زمین را به بیت المال بازگردانند.

فرمانده انتظامی گیلانغرب با اشاره به دستگیری ۲ متهم دخیل در این زمین خواری و سندسازی های جعلی و معرفی آنان به مراجع قضایی، گفت: مهم ترین دستاورد این اقدام پلیس، جلوگیری از کلاهبرداری های ناشی از نقل و انتقال این زمین ها به شهروندانی بود که در صدد تهیه زمین بودند و به طور قطع با زیان و مشکلات بزرگی روبرو می شدند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت و ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ و ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

کشف بیش از چهارهزار لیتر سوخت قاچاق در گیلانغرب

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی گیلان غرب از کشف چهار هزار و ۵۰ لیتر سوخت قاچاق (گازوئیل و بنزین) در این شهرستان خبر داد.

محمدی در تشریح این خبر گفت: در چندین عملیات جداگانه با تلاش و هوشمندی ماموران انتظامی گیلان غرب مقدار چهار هزار لیتر سوخت قاچاق شامل سه هزار ۱۳۰ لیتر گازوئیل و ۹۲۰ لیتر بنزین کشف شد.

وی با بیان اینکه ارزش این کشفیات بیش از ۸۱۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود :در رابطه با سوخت های قاچاق ۲ دستگاه کامیون و چهار دستگاه خودروی سواری توقیف شد.

وی از تشکیل یک فقره پرونده قضایی در این رابطه خبرداد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha