۶۳ قرارداد حق بهره برداری زمین در ناحیه صنعتی نیر منعقد شد

اردبیل-ایرنا-مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در ناحیه صنعتی نیر ۶۳ قرارداد حق بهره‌برداری زمین با سرمایه‌گذاران منعقد شده که از این تعداد تاکنون ۱۱ واحد تولیدی موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از دستگاه‌های مربوطه شدند.

به گزارش ایرنا از شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، هاشم علایی روز شنبه در بازدید از ناحیه صنعتی نیر اظهار کرد: ناحیه صنعتی نیر با مساحت ۳۰ هکتار از جمله نواحی صنعتی استان اردبیل است که با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از طرح توسعه ناحیه صنعتی نیر خبر داد و گفت: مطالعات توسعه ناحیه صنعتی نیر آغاز شده که امیدواریم با توسعه این ناحیه صنعتی شاهد حضور سرمایه گذاران جدید در شهرستان نیر باشیم.

علایی با اشاره به اجرای آسفالت‌ریزی معابر و خیابان‌های ناحیه صنعتی نیر افزود: خط انتقال، منبع زمینی و هوایی آب و زیرسازی معابر و خیابان‌های ناحیه صنعتی نیر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در سال گذشته اجرا شد و امسال نیز اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال برای آسفالت‌ریزی خیابان‌های اصلی این ناحیه صنعتی در نظر گرفته شده است.

وی واگذاری زمین به صورت شرایط نقد و اقساط و تخفیف تا ۵۰ درصد قیمت حق بهره برداری زمین در مناطق کمتر توسعه یافته را از جمله مشوق‌های اعمال شده در استان برشمرد و گفت: این مشوق‌ها برای حضور سرمایه گذاران در ناحیه صنعتی نیر و سایر شهرک‌ها و نواحی صنعتی کم برخوردار استان در نظر گرفته شده است.

علایی بیان کرد: اعطای این مشوق‌ها با استقبال سرمایه‌گذاران برای حضور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مواجه شده که باید تلاش کنیم با تامین زمین و زیرساخت‌های مورد نیاز، سرمایه گذاری بخش خصوصی را در شهرک‌ها افزایش دهیم.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل و در دامنه سبلان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha