بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای تولیدی کرمانشاه ممنوع است

کرمانشاه - ایرنا - ‍مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه، بکارگیری و استخدام اتباع غیرمجاز در واحدهای تولیدی این استان را غیرقانونی و ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، حمزه سلیمانی عصر شنبه در جلسه هماهنگی ممنوعیت بکارگیری اتباع خارجی در بخش کشاورزی استان کرمانشاه که با حضور معاونین، مدیران و روسای مراکز جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد افزود: این استان از بیکاری رنج می برد و حضور اتباع غیرمجاز خارجی در واحدهای تولیدی آن ظلم به جامعه بیکار استان به حساب می آید.

وی تاکید کرد: اجازه نمی دهیم بسترسازی دولت جهت ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه، در اختیار اتباع خارجی غیرمجاز قرار گیرد.

سلیمانی با بیان اینکه این استان با مشکل بیکاری مواجه است یادآور شد: در این راستا قطعا با کارفرمایانی که اقدام به استخدام اتباع خارجی غیر مجاز کنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

‍مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه از مدیران و روسای مراکز جهاد کشاورزی استان کرمانشاه درخواست کرد با توجه به ممنوعیت بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در استان کرمانشاه نهایت همکاری را جهت اطلاع رسانی موضوع و معرفی کارفرمایان و کشاورزانی که اقدام به بکارگیری اتباع غیر مجاز خارجی می نمایند، به عمل آورند.

سلیمانی ادامه داد: اشتغال و کار در بخش کشاورزی باید تنها منوط به مردم و کشاورزان استان باشد و بی گمان با همکاری دستگاه قضایی، دستگاه های نظارتی و مسوولان بخش کشاورزی با کشاورزانی که اتباع غیر مجاز را بکارگیری کنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه قضایی، پلیس امنیت و دستگاه های نظارتی گزارش های خود را در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت ممانعت از بکارگیری اتباع غیر مجاز به جمع حاضر ارائه کردند.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

در این استان حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha