پرداخت هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۳ واحد صنعتی گیلان تصویب شد

رشت- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از تصویب پرداخت هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال از محل بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ و اعتبارات نهضت احیاء برای راه اندازی واحدهای راکد نیمه فعال به ۲۳ واحدهای صنعتی خبر داد.

تیمور پورحیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تسهیلات ۱۶ طرح صنعتی و صنفی تولیدی استان از تعداد طرح های یادشده ،از محل بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ در مجموع ۹۷۲ میلیارد ریال( ۴۴۳ میلیارد ریال سرمایه در گردش و ۵۲۹ میلیارد ریال سرمایه ثابت)تصویب شده است.

وی تصریح کرد: ۹ طرح نیمه تمام بهره مند از اعتبارات بند الف تبصره ۱۸، با تکمیل زمان فرآیند پرداخت تا خرداد سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسند و هفت طرح نیز از تسهیلات سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه و تثیبت اشتغال موجود استفاده می‌کنند.

وی گفت: پیش بینی می شود این طرح ها در حوزه های صنایع سلولزی، فلزی ، برق و الکترونیک و در حوزه های صنفی ظروف آلومینیومی یکبار مصرف، صنایع چوبی، صنایع فلزی و پوشاک ۱۰۸ شغل ایجاد کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان اضافه کرد: ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از محل اعتبارات نهضت احیاء برای راه اندازی واحدهای راکد نیمه فعال به تصویب رسیده است که به هفت طرح پرداخت می شود.

پورحیدری افزود: از این تعداد ۲ واحد صنعتی با ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ درصد فعال هستند و با اخذ این تسهیلات ظرفیت خود را افزایش داده و برای ۷۳ نفر اشتغالزایی خواهند داشت.

وی اظهار کرد: واحدهای بهره مند از این تسهیلات در بخش های آرایشی بهداشتی، خط تولید کودهای شیمیایی، ساخت ماشین آلات، تولید انواع کیک و کلوچه و تولید پارچه و صنعت نساجی فعالیت دارند.

وی یاد آوری کرد: پنج واحد راکد نیز با خرید دستگاه ها و تجهیزات به روز و با استفاده از تسهیلات نهضت احیاء دوباره فعال می شوند.

۹۳۵ واحد صنعتی بهره بردار در شهرکهای صنعتی گیلان وجود دارد که ۷۹ درصد آنها فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha