۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85316467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوادآموزی سه هزار و ۸۰۰ نفر در خراسان جنوبی هدف‌گذاری شد

 بیرجند - ایرنا - سرپرست معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آموزش سه هزار و ۸۰۰ نفر از افراد بی‌سواد و کم‌سواد خراسان جنوبی امسال به این معاونت ابلاغ شده است.

مهدی حسنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سوادآموزی هزار و ۴۵۰ نفر از مجموع این افراد در دوره سواد، هزار و ۲۵۰ نفر در دوره انتقال و هزار نفر در دوره تحکیم به معاونت سواد آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی ابلاغ شده‌ است.

وی اظهار کرد: لیست افراد بی‌سواد استان برای حضور در دوره‌های سوادآموزی از طریق ادارات کل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان جهاد کشاورزی و اولیای بی‌سواد از طریق مدارس جمع‌آوری شده‌ است.

سرپرست معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تحقق یک درصد حجم ابلاغی سوادآموزی به این استان گفت: در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد جمعیت استان با سواد هستند، از طرفی کم بودن تعداد آموزش دهندگان دوره‌های سوادآموزی در خراسان جنوبی نسبت به استان‌های دیگر و پراکندگی سوادآموزان باعث محقق نشدن حجم ابلاغی شده است.

وی بیان کرد: ۵۰ نفر از مجموع افرادی که با معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همکاری دارند، امسال نسبت به تشکیل کلاس اقدام کرده‌اند و برای بقیه کلاس‌های نهضت سوادآموزی استان از ظرفیت مدیران و معلمان گروه‌های جهادی استفاده شده‌ است.

حسنی یادآور شد: افراد بی‌سواد و کم‌سواد بین ۱۰ تا ۴۹ سال جامعه هدف معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان است و با توجه به اینکه بیشتر افراد بی‌سواد و کم‌سواد استان شاغل در حوزه‌های مختلف کارگری و زنان خانه‌دار هستند رغبت کافی برای حضور در کلاس‌های سوادآموزی ندارند.

وی افزود: همچنین حجم ابلاغی اتباع بیگانه، معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان را در ۲ دوره سواد و انتقال ۱۰۰ نفر هستند که اکنون یک درصد این افراد در شهرستان‌ بیرجند تحت آموزش کلاس‌های نهضت سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha