فروش کپسول گاز خانگی بیشتر از نرخ یارانه‌ای غیرقانونی است

بیرجند - ایرنا - مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: نرخ یارانه‌ای هر سیلندر گاز مایع ۲۷۹ هزار ریال بوده و فروش آن به قیمت بالاتر غیرقانونی است.

محمدرضا عابدانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم در صورت مشاهده فروش کپسول گاز خانگی به قیمت بالاتر از یارانه‌ای به سامانه نظارتی ۱۲۴ سازمان صمت تماس بگیرند.

وی عنوان کرد: همه متقاضیانی که نیازمند دریافت گاز مایع برای مصرف خانگی و یا مشاغل خرد هستند باید در سامانه دریافت فرآورده‌های نفتی (سامانه سدف) ثبت‌نام و از این بستر الکترونیکی سوخت موردنیاز خود را دریافت کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی افزود: هدف از شکل‌گیری سامانه سدف در سال گذشته این بود تا متقاضیان واقعی نفت سفید و گاز مایع که به گاز شهری دسترسی ندارند، شناسایی و سوخت یارانه‌ای از این روش در اختیار آنان قرار گیرد.

وی بیان کرد: دولت تلاش می‌کند فرآورده یارانه‌ای را به دست مردم به‌عنوان مصرف‌کننده اصلی برساند و از شبکه خارج نشود، بنابراین تلاش شده است تا انواع فرآورده با قیمت یارانه‌ای به‌منظور شفافیت بیشتر از طریق بسترهای اینترنتی توزیع شود.

فروش کپسول گاز خانگی بیشتر از نرخ یارانه‌ای غیرقانونی است

عابدانی با ذکر این نکته که توزیع الکترونیکی گاز مایع را از حدود یک سال گذشته آغاز کرده‌ایم که در خراسان جنوبی از ۹۸ درصد متقاضیان ثبت‌نام انجام شده است گفت: اما برخی مصارف مربوط به کسب‌وکارهای خرد است که اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت متولی شناسایی این مشاغل است و باید احراز هویت آنها انجام شود و با تایید سازمان صمت استان، گاز مایع در اختیار این مصرف‌کنندگان نیز قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: درصد اندکی از نیاز گاز مایع استان خراسان جنوبی مربوط به نیازهای غیریارانه‌ای است که تلاش می‌کنیم آن را هم از طریق سدف مرتفع کنیم.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هیچ کمبودی از گاز مایع در استان وجود ندارد یادآور شد: اولویت اصلی ما تامین نیاز مردم است و به هر مقدار شرکت‌های توزیع کننده گاز مایع بخواهند، تحویل خواهد شد، اما توزیع تنها در بستر سامانه سدف انجام خواهد شد.

وی افزود: این شرکت تنها وظیفه توزیع گاز مایع را برعهده دارد و قیمت‌گذاری و نظارت بر نحوه توزیع به‌عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha