مصالح طرح‌های عمرانی چهارمحال و بختیاری با حذف واسطه‌ها تامین می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل دفتر فنی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید برای تامین مصالح مورد نیاز تکمیل طرح‌های عمرانی استان، پیمانکاران را به تولیدکنندگان متصل و واسطه‌ها را تا حد زیادی حذف کرده‌ایم.

داریوش رضایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: توصیه به پیمانکاران فعال در استان بر این است که مصالح مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان بومی تامین کنند و چنانچه مصالح تولیدی در استان جوابگوی نیازها نباشد سپس آن را از خارج استان تامین کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا با تشکیل کمیته "تامین مصالح" برای اجرای طرح‌های عمرانی استان، حضور واسطه‌ها را در تامین این مواد اولیه حذف کرده و با اتصال تولیدکننده و پیمانکار ، گام بزرگی در راستای کاهش قیمت‌ها و کمک به مردم به ویژه در بحث مسکن ملی برداشته شده است.

مدیرکل دفتر فنی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سرعت‌گیری اجرای طرح مسکن ملی در استان، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۲۸۰ واحد مسکن ملی در استان در حال ساخت است که برای تکمیل این واحدها به ۲۰۰ هزار و ۴۶۰ تن سیمان و ۶۶ هزار و ۸۲۶ تن میلگرد نیاز است.

رضایی ادامه داد: همچنین ۱۷ هزار و ۲۶۶ واحد مسکن ملی نیز در مرحله انعقاد قرارداد است که در مجموع برای احداث این تعداد واحد مسکن و همچنین واحدهای مسکونی در حال احداث به یک میلیون و ۶۸۳ هزار تن مصالح نیاز است.

وی حذف واسطه‌ها را نقش مهمی در کاهش قیمت تمام شده واحدهای مسکن ملی عنوان کرد و گفت: پیمانکاران تاکنون نسبت به مصوبات کمیته مصالح همکاری خوبی داشته‌اند و امید می‌رود با پیاده‌سازی کامل این مصوبات اجرای طرح‌های عمرانی استان با قیمت ارزان‌تر و با سرعت بیشتری انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

همچنین در حال حاضر ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام در این استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha