۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۳۸
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85316038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تظاهرکنندگان در مقابل خانه وزیرخارجه آمریکا: بلینکن از نسل کشی حمایت می‌کند

تهران- ایرنا- گروهی از تظاهرکنندگان حامی فلسطین روز جمعه در مقابل خانه آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا اجتماع کرده و او را به حمایت از نسل کشی فلسطینیان متهم کردند.

به گزارش جمعه شب ایرنا از " الجزیره انگلیسی " تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد, معترضان درحالی که وزیر امور خارجه آمریکا با خودروی خود از خانه‌اشدر واشنگتن دی سی خارج می‌شود, علیه او شعار می‌دهند.

تظاهرکنندگان با به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین و با پوشیدن چفیه، خواستار پایان دادن به کمک نظامی آمریکا به اسرائیل و آتش بس دائمی در غزه شدند.

آن‌ها همچنین در شعارهای خود اعلام کردند که بلینکن از نسل کشی فلسطینیان توسط اسرائیل حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا, بلینکن تاکنون در سخنرانی های خود از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه حمایت کرده و سعی کرده است صهیونیست ها را قربانی جلوه دهد و به آنها حق دفاع از خود بدهد.

پیشتر گروه بزرگی از حامیان مردم فلسطین در مرکز شهر مینیاپولیس و در اطراف منطقه‌ای که بایدن به منظور جمع آوری کمک‌های مالی برای کمپین خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا سخنرانی می‌کرد، دست به راهپیمایی زدند.
در حالی که رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود خواستار یک وقفه بشردوستانه در جنگ میان رژیم اسرائیل و حماس شد تا فرصت لازم برای آزادی گروگان‌ها فراهم آید، اما تظاهرکنندگان با فریادهای خود در حمایت از فلسطین و سردادن شعارهای «فلسطین را آزاد کنید» و «فلسطین تنها نیست» ، خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شدند.

حامیان مردم فلسطین پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی را با خود حمل می‌کردند که بر روی آن‌ها عبارات «بمباران کودکان را متوقف کنید» ، «فلسطین را آزاد کنید» و «هم‌اکنون آتش‌بس» ، نوشته شده بود.

این در حالی بود که سخنرانی بایدن در این مراسم توسط یک خاخام زن یهودی به نام جسیکا روزنبرگ که خواستار توقف فوری جنگ در غزه بود، قطع شد.

این خاخام یهودی گفت: اگر واقعا به ملت یهود اهمیت می‌دهید، پس من به عنوان یک خاخام از شما می‌خواهم برای توقف فوری جنگ در غزه کاری انجام دهید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha