همزمان با سفر رییس جمهور؛ آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۴۰ پروژه عمرانی در البرز

کرج - ایرنا - ۴۰ پروژه عمرانی استان البرز امروز(جمعه) همزمان با دور دوم سفر استانی رییس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۳ میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مهرداد بذر پاش در این آیین که در محور ورودی شهر جدید مهستان برگزار شد، اظهار کرد: رشد ۳۳ درصدی ترانزیت در کشور خبر نویدبخش و مهمی است که نشان دهنده نقش و جایگاه کشور در مسیرهای ترانزیتی منطقه است.

وی با تاکید بر توسعه و تجهیز زیرساخت ها در این بخش، افزود: اقدامات بسیار مهم و زیربنایی در دولت سیزدهم در بخش های مختلف از جمله حوزه حمل و نقل انجام شده که همین ۴۰ پروژه زیرساختی نیز از این جمله است.

بذرپاش گفت: مسیر ارتباطی کرج به شمال از جمله راههای مهم کشور محسوب می شود که امروز نیز ۷.۶ کیلومتر مسیر بزرگراهی برای در این محدوده زر بار ترافیک رفت که نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی استان تهران و البرز دارد.

همزمان با سفر رییس جمهور؛ آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۴۰ پروژه عمرانی در البرز


وزیر راه و شهرسازی افزود: استان البرز دارای شهرها و شهرک های زیادی است که توسعه راهها برای تامین آسایش و رفاه اهالی این مناطق بسیار مهم و مورد توجه دولت است.

بذرپاش همچنین از اقدام جهادی و خدمات رسانی ارزشمند راهداری در جریان حادثه سیل جاده چالوس قدردانی کرد و گفت: براساس اعلام فراجا ، سه تا چهار ماه طول می کشید تا این مسیر باز شود اما با تلاش شبانه روزی راهداران، این مهم در ۱۹ روز به سرانجام رسید.

دولت سیزدهم خدمت به مردم را میدانی کرد

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد ، طالقان و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم گفت: دولت سیزدهم خدمت به مردم را میدانی و کام مردم را شیرین و امید افزایی کرد.

"علی حدادی" در آیین افتتاح و آغاز ۴۰ پروژه عمرانی در البرز افزود: از مجموع ۵ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه استان البرز، سه هزار و ۴۵۰ کیلومتر آن در این حوزه انتخابیه است.

وی بیان کرد: بعد از ۱۸ سال، جاده طالقان به هشتگرد مورد بهره برداری قرار گرفت که این حرکت موجب خوشحالی مردم به دلیل تلفات و سایر مشکلات شد.

وی یادآورشد: در طالقان روستاهای صعب العبوری چون گته ده و پراچان وجود دارد که بعد از ۴۰ سال جاده آن آسفالت شد.

حدادی تصریح کرد: ۹۵ درصد روستاهای طالقان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان گازرسانی و جاده های حادثه خیز قزالحصار، سهیلیه ، نظرآباد هم مشکلاتش برطرف شد.

وی افزود: جاده قدیم هشتگرد به سمت کمالشهر نیاز به اصلاح هندسی دارد.

وی تاکید کرد: استان البرز در بخش راه و شهرسازی نیاز به توجه بیشتر مسئولان دارد.

رییس جمهور و هیات دولت صبح امروز در دور دوم سفرهای استانی وارد البرز شد. آیت الله رییسی دراین سفر ۵۶ طرح و پروژه عمرانی از جمله بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی فردیس را افتتاح کرد.

افتتاح ۲۰ پروژه راهداری و حدود سه هزار واحد مسکونی از دیگر پروژه های افتتاح شده توسط رییس جمهور در استان البرز است.

وزرا ومعاونان رییس جمهور نیز همزمان با این سفر در شهرستان های تابعه البرز حاضر شده و ضمن افتتاح پروژه های عمرانی و تولیدی به بررسی مشکلات و نیازها پرداختند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha