فرصت خدمت به مردم را به عنوان موهبت الهی قدر بدانیم

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: خدمت به مردم یک موهبت الهی است و قدردان آن باشیم ولی بعضی با سوء استفاده از موقعیت شغلی آن را دچار فساد می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باقری ارومی در خطبه های نماز جمعه این هفته در ادامه مبحث تربیتی خطبه اول به بیان عوامل غضب پرداخت و حسد را یکی از مهمترین دلایل بروز غضب عنوان کرد.

خطیب جمعه آستارا با گرامیداشت شانزدهم آذر روز دانشجو و با اشاره به حادثه تاریخی شهادت چهار دانشجوی معترض به سیاست های استکباری آمریکا، اظهار کرد: این حادثه نشان می دهد که سابقه دشمنی آمریکا با ایران فراتر از جمهوری اسلامی است و حتی سالها قبل از شکل گیری نهضت اسلامی در سال ۱۳۴۲ آمریکا قصد سلطه بر کشور ما را داشته که دانشجویان آزاده ما اعتراض کردند.

وی با تأکید بر این که امروزه دانشجویان در عرصه های مختلف علم و فناوری پیشرفت های بسیاری کسب کرده اند و هزاران نیروی متخصص در دانشگاه ها تربیت یافته اند، افزود: آگاهی و بصیرت سیاسی و تلاش برای شکل دهی به مطالبات مردمی از ویژگی های قشر فرهیخته دانشجوست که همیشه باید حفظ شود.

امام جمعه آستارا با اشاره به تحولات مهم منطقه بعد از عملیات طوفان الاقصی، تغییر معادلات سیاسی و شکل گیری نظم نوین جهانی بر محور مقاومت را یکی از بزرگترین دستاوردهای این عملیات دانست و خاطر نشان کرد: سالها استکبار و صهیونیسم جهانی در تلاش بودند تا با ایجاد دو قطبی های عرب و غیر عرب، شیعه و سنی در کشورهای منطقه و میان امت های اسلامی تفرقه ایجاد کنند.

حجت الاسلام باقری ارومی ادامه داد: اما امروز به لطف گسترش تفکر مقاومت و روحیه بسیجی در کشورهای منطقه نظیر عراق و سوریه، یمن، لبنان، فلسطین و در آینده نزدیک در کشورهای فرا منطقه ای، شاهد دو قطبی مقاومت و تسلیم هستیم و عرب و غیر عرب، شیعه و سنی در سایه مقاومت بر علیه تسلیم و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی قیام کرده اند و به زودی شاهد نابودی کامل جنایتکاران عالم خواهیم بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا با توجه به مسأله مطرح شده در خصوص سوءاستفاده کلان ارزی یک شرکت تجاری فعال در صنعت چای، تصریح کرد: این مسأله به ۲ شکل قابل قضاوت است نخست آنکه عملیات روانی دشمن در جنگ شناختی و دیگری واقعیت و حقیقت موجود است.

وی بیان کرد: نگاه اول، فساد و اختلاس، بدبختی، فلاکت و ناامیدی است که دقیقا مورد نظر دشمن است و برای القای آن تلاش بسیار می کند اما نگرش دوم، ث اقدام شایسته دولت در معرفی عوامل و مبارزه با یک فساد بزرگ در داخل مجموعه دولت است. وی گفت: این که دولت خودش آستین همت بالا زده و بدون تعارف مشغول مبارزه با فساد است؛ بسیار ستودنی و موجب ایجاد امید در دلهای مردم است.

امام جمعه آستارا با اشاره به تذکرات هفته های گذشته در خصوص برخورد با فساد در حوزه مرزی و تردد تریلرهای ترانزیتی، گفت: بارها عنوان شده خدمت به مردم یک نعمت و فرصت الهی است و باید قدردان آن باشیم، ولی عده ای از این فرصت سوء استفاده کردند و با فساد آن را آلوده کردند.

وی از اقدام سریع و قاطع سربازان گمنام امام زمان(عج) در برخورد با عوامل فساد تشکر و قدردانی کرد و افزود: امیدواریم دیگر شاهد هیچ فسادی در هیچ یک از ادارات شهرستان آستارا نباشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha