۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85315704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۰ بیمار جدید دیابتی در دزفول شناسایی شد

۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبر: 85315704
۵۰۰ بیمار جدید دیابتی در دزفول شناسایی شد

دزفول – ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بیش از ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا به دیابت که از بیماری خود بی اطلاع بودند با اجرای طرح پویش ملی سلامت در این شهرستان شناسایی شد.

مهشید عصار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پویش ملی سلامت که از ۲۰ آبان ماه همزمان با سراسر کشور در دزفول آغاز شده همچنان ادامه دارد، افزود: تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر از جمعیت گروه هدف این طرح ملی در دزفول غربالگری شدند.

وی اضافه کرد: علاوه بر شناسایی ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا به دیابت به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندانی که به دلیل داشتن یک یا ۲ عامل در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت بودند، آگاهی لازم برای پیشگیری داده شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول دیابت را از جمله بیماری‌های خاموش برشمرد و اظهارکرد: سه هزار نفر از شهرندانی که مبتلا به دیابت بوده و یا در معرض این بیماری قرار داشتند از بیماری و شرایط خود بی اطلاع بودند.

۵۰۰ بیمار جدید دیابتی در دزفول شناسایی شد

وی تصریح کرد: شناسایی افراد مبتلا و یا در معرض ابتلا به دیابت و فشار خون در درمان و پیشگیری از پیشروی این بیماری مهم است که این موضوع از اهداف مهم اجرای پویش ملی سلامت در کشور است.

عصار مشارکت فعال‌تر شهروندان دزفول در پویش ملی سلامت را خواستار شد و ادامه داد: مراقبان سلامت در تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، شهروندان را از نظر عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های دیابت و فشار خون بالا غربال می‌کنند.

به گزارش ایرنا، پویش ملی سلامت همزمان با سراسر کشور از تاریخ ۲۰ آبان ماه با تمرکز بر گروه هدف ۱۸ سال به بالا در دانشگاه دزفول آغاز شده است.

افرادی که از وضعیت فشارخون و قندخون خود مطلع هستند، می‌توانند با خوداظهاری در سامانه Health.mci.ir در پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا مشارکت کنند.

مراقبین سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در حال ارایه خدمات مرتبط با کلیه گروه‌های سنی و غربالگری بیماری‌های دیابت و فشارخون بالا به همشهریان هستند.

شهرستان دزفول حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha