امام جمعه ساوه: روز دانشجو نماد تولی و تبری است

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: روز دانشجو که با هدف حق‌طلبی و استکبارستیزی شکل گرفته، نمادی از تولی و تبری است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو، اظهار کرد: در این روز دانشجویان در سال ۱۳۳۲ دو ویژگی مهم جنبش دانشجویی یعنی حق‌طلبی و استکبار ستیزی را شاخصه حرکت اصیل و با راهپیمایی اعتراض خود را نسبت به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا نشان دادند.

وی افزود:‌ این روز به عنوان سالروز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین برابر استعمار، غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت شده و این جنبش در ایران اسلامی در طول این سالیان همواره با استکبار ستیزی و عدالت طلبی معرفی شده است.

امام جمعه ساوه گفت: امروز نیز هر حرکتی بیرون از این چارچوب باشد، خارج از جنبش دانشجویی و یک مسئله بدلی و انحرافی است و هم‌اکنون نیز در تولد مبارک خود هم دست رد بر سینه روشنفکری بیمار و هم دست رد بر حرکت های ابتذالی زد.

وی اضافه کرد: دانشجویان به‌عنوان مؤذنان جامعه، وظیفه سنگینی را در راستای شکل‌گیری مراحل بعدی انقلاب اسلامی به‌دوش دارند و ارتباط هرچه بیشتر دانشجویان با متن جامعه، پیگیری مطالبات مردم، سازماندهی نیروی انسانی مجرب، علم‌آموزی و انجام پژوهش‌های کاربردی، رساندن صدای جامعه به گوش مسئولان، آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری مستمر در عرصه‌های مختلف، از جمله موضوعاتی است که دانشجویان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی نتوانسته خود را مقابل دشمنان انقلاب مسلح کند

خطیب جمعه ساوه با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور امام راحل اظهار کرد: هم‌اکنون دشمنان به این مهم رسیده‌اند که تنها ابزار مقابله با قدرت تهاجمی ایران، سلاح فرهنگی است و تمام‌قد به جنگ فرهنگی آمده‌اند.

وی افزود: امروز که دشمن با انواع لطایف الحیل به جنگ انقلاب آمده و بدنبال استحاله فرهنگی است، شورای عالی انقلاب فرهنگی ما نتوانسته در مقابل دشمنان خود را مسلح کند و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب دغدغه شدید مسائل فرهنگی به ویژه در حال حاضر را بحث فضای مجازی دارد.

تشیع شهدای گمنام مایه خیر و برکت در جامعه است

امام جمعه ساوه همچنین با اشاره به تشییع پیکر شهدای گمنام در ساوه، اظهار کرد: برگزاری این آیین‌ها مایه خیر و برکت است و زمانی در جامعه معنا پیدا می‌کند که آرمان‌های شهدا در زندی همه افراد ساری و جاری شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha