۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85315622
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

گرامیداشت روز«مسجداقصی»در پاکستان برای همبستگی با مظلومین غزه

اسلام‌آباد - نمازگزاران پاکستانی امروز با گرامیداشت روز «مسجد اقصی» در شهرهای مختلف این کشور با فلسطینیان ابراز همبستگی کرده و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه را محکوم کردند.

به ‌گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، حامیان فلسطین در شهرهای مختلف پاکستان امروز پس از اقامه نماز جمعه به خیابان‌ها آمده و فریاد حمایت از فلسطین و آزادی بیت المقدس سردادند.

آنان حمایت آمریکا و متحدانش از جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مظلومین غزه را محکوم و خواستار اقدام دفاعی کشورهای اسلامی در حمایت از جبهه مقاومت فلسطین و حفاظت از مردم بی دفاع غزه شدند.

سخنرانان در تجمعات روز گرامیداشت مسجد اقصی، خطاب به دولتمردان پاکستانی تاکید کردند که رزمندگان مقاومت فلسطین چشم به حمایت‌های عملی و گام‌های جدی رهبران جهان اسلام و همچنین پاکستان دوخته‌اند و نیاز امروز غزه و بیت المقدس تشکیل یک جبهه مشترک برای پشتیبانی از نبرد فلسطینیان علیه دشمن صهیونیستی است.

رهبران احزاب پاکستان نیز از دولت این کشور خواستند تا گام‌های واقعی برای وادار ساختن رژیم صهیونیستی به برقراری آتش‌بس دائمی در غزه بردارند.

براساس این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد با ابراز نگرانی از تشدید خشونت‌ها در نوار غزه، از مطالبه دبیرکل سازمان ملل درباره فعال سازی ماده ۹۹ این سازمان در غزه استقبال کرد.

'ممتاز زهرا' با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی از حامیان رژیم اشغالگر اسرائیل مطالبه کرد که با توقف تهاجم اسرائیل هرچه زودتر به برقراری آتش بس دائمی اقدام نمایند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس‌موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش‌بس‌ موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل‌آویو برای تمدید آتش‌بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و همچنان در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha