اتحادیه اروپا خواستار مشارکت چین در روند صلح اوکراین شد

تهران- ایرنا- اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا از چین خواست تا به طور سازنده در روند صلح اوکراین مشارکت کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری کیودو، فون در لاین پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی، گفت: جنگ روسیه علیه اوکراین یک تهدید جدی برای امنیت اروپا است و اتحادیه اروپا بر لزوم استفاده چین از تمام نفوذ خود بر روسیه برای توقف این جنگ و مشارکت در تلاش برای اجرای فرمول صلح اوکراین تاکید دارد.

رئیس کمیسیون اروپا در این کنفرانس با اشاره به اینکه به اتفاق چارلز میشل رئیس شورای اروپا با شی جین پینگ رئیس جمهور چین توافق کردند که در زمینه اقتصادی، تجارت میان اتحادیه اروپا و پکن متعادل باشد، افزود: کسری تجاری اتحادیه اروپا با چین در سال ۲۰۲۲ به حدود ۴۰۰ میلیارد یورو (۴۳۰ میلیارد دلار) افزایش یافته است.

میشل رئیس شورای اروپا نیز در این کنفرانس خبری با اشاره به روابط نزدیک پکن با مسکو، تاکید کرد: چین به عنوان عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل مسئولیت ویژه‌ای در تحقق برقراری صلح میان مسکو و کی‌یف بر عهده دارد.

به گزارش ایرنا، شی جین پینگ در دیدار با میشل و فون در لاین تاکید کرد که روابط پکن و بروکسل برای صلح، ثبات و رفاه جهانی ضروری است.

رئیس جمهور چین پنجشنبه در این دیدار خواستار گسترش همکاری‌های سودمند، اعتماد سیاسی، رایزنی‌های دولتی و تشکیل نشست‌های راهبردی بین پکن و بروکسل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha