۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۲
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85315147
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رقابت ۶۶ اسب در آغاز هفته ششم کورس گنبدکاووس

۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۲
کد خبر: 85315147
رقابت ۶۶ اسب در آغاز هفته ششم کورس گنبدکاووس
مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس

گنبدکاووس- ایرنا- روز نخست هفته ششم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس عصر امروز پنجشنبه با حضور علاقه‌مندان به این رشته ورزشی و با رقابت ۶۶ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در ۶ کورس شامل سه دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری درمجموعه سوارکاری این شهرستان مرزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور اول این مسابقات ۱۲ راس اسب بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته هفت به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «شایکا پارسا» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های «ادرمن»، «آی تکه ابیورد» و «ماهرخ هاشمی» به ترتیب دوم، سوم و چهارم شدند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته پنج بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «توران بای سنگسار» اول شد و اسب‌های «کارن کلاته»، «دال بدو» و «شاهان سبحان» به ترتیب دوم، سوم و چهارم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته پنج بود و با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «هج بیوتی» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «مدونا»، «مون راکت» و «مکس» به ترتیب مقام دوم، سوم و چهارم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم روز نخست هفته ششم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته ۶ بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «امره» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «ایران بانو»، «آث آق قلا» و «داز جوی» به‌ترتیب رتبه دوم، سوم و چهارم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد تروبرد در دسته مبتدی و نبرده بود و با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «تاوا سکرت» اول شد و اسب‌های «کلیپ سو»، «گالاگو» و «سیران» به ترتیب دوم، سوم و چهارم شدند.

رقابت در دور ششم و پایانی این مسابقات هم که ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون در دسته میدان آزاد بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «ماکان بوی» اول شد و اسب‌های «رانر هورس» «جان داداش»و «آریا مهر» به ترتیب دوم، سوم و چهارم شدند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته ششم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس در پایان مبلغ ۶ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر اول تا چهارم پرداخت کردند.

قرار است روز دوم این هفته از مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس عصر فردا جمعه ۱۷ آذرماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند امسال روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha