۱۶ مدرسه خَیِرساز در منطقه محروم «پُشتکوه» فریدونشهر افتتاح شد

اصفهان - ایرنا -۱۶ پروژه آموزشی و پرورشی بصورت همزمان در منطقه محروم «پُشتکوه» شهرستان فریدونشهر از توابع اصفهان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان روز پنجشنبه در آیین افتتاح این مراکز آموزشی گفت: سال‌های گذشته پیشنهادی برای ساخت مدرسه در چند روستای محروم شهرستان فریدونشهر مطرح و در همان زمان توافق های لازم با خَیِران انجام شد تا ۱۶ باب مدرسه ساخته شود.

مُجتبی مُلااحمدی افزود: عملیات احداث این مدارس، امروز با بهره‌برداری از این مدارس به ثمر نشسته و امکان تحصیل دانش‌آموزان این منطقه محروم فراهم شده است.

وی با اشاره به وضعیت پروژه‌های آموزشی خیرساز اصفهان گفت: خَیِران مدرسه‌ساز استان بالغ بر۳۳۰ پروژه در دست احداث دارند و سهم خود را در این زمینه انجام داده‌اند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز اصفهان افزود: این استان با توجه به ظرفیت‌های موجود، نیازمند توجه ویژه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است زیرا در این استان، خَیرِان با تمام ظرفیت آماده به کار هستند.

وی ادامه داد: نهضت هنرستان‌سازی که توسط رییس جمهور به کُل کشور با بحث ساخت هنرستان در قلب صنایع ابلاغ شده، در اصفهان با انعقاد قرارداد ساخت ۲۶ پروژه بسته شده و به گام(فاز) اجرایی نیز رسیده که در این میان، یک یا ۲ پروژه نیز در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

ملااحمدی تصریح کرد: موضوع مولدسازی هنوز چنان که باید، پیگیری نشده است و اگر بصورت جدی پیگیری شود بسیاری از چالش‌های مدرسه‌سازی در استان مرتفع خواهد شد.

برچیدن مدارس کانکسی ‌و سنگی فریدونشهر

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز در این مراسم گفت: با افتتاح ۱۶ مدرسه در شهرستان فریدونشهر، مدارس کانکسی و سنگی در بسیاری از روستاهای این شهرستان برچیده شد تا دانش‌آموزان در فضایی امن و آرام به درس و تحصیل بپردازند.

محمدرضا ابراهیمی اظهار داشت: ۱۶ پروژه مدرسه‌سازی که امروز افتتاح شد با مشارکت ۵۰ درصدی خیران به ثمر رسیده است.

مدیرکل آموزش وپرورش اصفهان اضافه کرد: این ۱۶ پروژه در مجموع بیش از ۲ هزار و۷۰۰ مترمربع زیربنا دارد و برای احداث آنها بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و به همین میزان از محل کمک‌های خیران هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با افتتاح ۱۶ مدرسه، در مجموع ۳۴ کلاس درس به بهره‌برداری خواهد رسید که شامل ۲ مدرسه ۶ کلاسه، یک مدرسه سه کلاسه، ۶ مدرسه ۲ کلاسه و باقی پروژه‌ها یک کلاسه است.

ابراهیمی افزود: در استان اصفهان ۴۳۶ مدرسه یک و دو کلاسه وجود دارد و این بدان معنی است که در هر روستای دارای یک یا دو خانوار نیز نهادی به نام مدرسه نمایان و تعلیم و تربیت در آنها جاریست.

به گزارش ایرنا، فریدونشهر در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

در زمان حاضر حدود یک‌ میلیون دانش‌آموز در ۶ هزار واحد آموزشی استان اصفهان مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha