۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبر: 85314992
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود دارو در  بیمارستان های ایلام قابل پذیرش نیست

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه کمبود دارو در هیچ بیمارستانی قابل پذیرش نیست، گفت: اقدامات موسسه‌ خیریه‌ محکم در درمان بیماران مناطق محروم ستودنی است.

به گزارش ایرنا، "حسن بهرام‌نیا"روز پنج‌شنبه در جریان بازدید سرزده از بیمارستان امام خمینی(ره) شهر ایلام، اظهار کرد: دارو جزو الزامات اولیه هر بیمارستان است و تامین آن بسیار ضرورت دارد.

وی با بیان این‌که کمبود دارو در هیچ بیمارستانی در استان قایل پذیرش نیست، افزود: اهلیت و منابع مالی معیار انتخاب پیمانکار برای تامین دارو در بیمارستان های استان باشد چرا که پیمانکاری که منابع مالی نداشته و فاقد تخصص کافی در این حوزه باشد، نمی‌تواند در تامین دارو به موقع نیاز موفق باشد.

کمبود دارو در  بیمارستان های ایلام قابل پذیرش نیست

استاندار ایلام با تاکید بر خدمات همه‌جانبه به بیماران و تسریع در روند زمانی پذیرش بیماران، گفت: روند زمانی پذیرش بیماران باید کاهش یابد و فعالیت واحد «ام‌.آر.آی» باید شبانه روزی باشد.

بهرام نیا در جریان این بازدید در دیدار با مدیرعامل و رییس هییت مدیره‌ موسسه‌ محکم نیز اظهار کرد: اقدامات این موسسه و پزشکان این مجموعه در درمان بیماران به ویژه بیماران مادرزادی، قابل تقدیر و ستودنی است.

مدیرعامل موسسه خیریه محکم (موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی) در این بازدید اظهار کرد: معاینه و جراحی بیماران دچار ناهنجاری‌های مادرزادی، نقص تکاملی بدو تولد، جراحی اطفال (لب شکری و شکاف کام)، ارتوپدی (دست و پا)، بیماری‌های دستگاه تناسلی، اورولوژی و دستگاه گوارش از جمله خدمات مهم و رایگان موسسه محکم است.

دکتر "صلاح‌الدین دلشاد" با بیان اینکه تا کنون ۴۰ نمایندگی این موسسه در نقاط مختلف کشور فعال شده است، یادآور شد: پزشکان و مخصصین این موسسه برای دوازدهمین بار متوالی در استان ایلام حضور یافته اند و در این سفر بیش از ۷۶ مورد از بیماران این استان به صورت رایگان جراحی و درمان خواهند شد.

وی تصریح کرد: تعدادی از بیماران با ناهنجاری‌های مادرزادی در بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام که از قبل شناسایی شده اند، معاینه شده و اقدامات درمانی برای آنان با حضور پزشکان متخصص عضو این موسسه و با امکاناتی که در اختیار آنان قرار گرفته است، جراحی می شوند.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ایلام نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: تیم جراحان موسسه خیریه محکم شامل سه فوق تخصص جراحی اطفال و یک فوق تخصص جراحی ارتوپدی به مدت ۱۰ روز با استقرار در بیمارستان امام خمینی (ره) بیمارانی را که دارای مشکلات و ناهنجاری‌های مادرزادی قطعی هستند، تحت مداوا قرار می‌دهند.

دکتر "عارف عزیززاده" تصریح کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام با در اختیار قراردادن چهار اتاق عمل به پزشکان تیم محکم و حضور هفت متخصص و بیش از ۲۰۰ نفر از کادر درمان استان و امکانات لازم برای این تیم، زمینه انجام بهتر و باکیفیت‌تر اقدامات درمانی پزشکان متخصص موسسه محکم را فراهم کرده است.

استاندار ایلام در این بازدید که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید از واحدهای اتاق عمل، اورژانس، ام.آر.آی و دیگر بخش‌های بیمارستان امام(ره) این شهر بازدید کرد و ضمن گفتگو با بیماران و پزشکان، در جریان خدمات‌دهی به بیماران و مشکلات پرسنل و مجموعه قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha