۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴
کد خبر: 85314955
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح ملی قرآنی «بشری» در قشم آغاز شد

۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴
کد خبر: 85314955
طرح ملی قرآنی «بشری» در قشم آغاز شد

قشم - ایرنا - سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از آغاز دوره تربیت مربی قرآن موسوم به طرح ملی «بشری» در این جزیره خبر داد و گفت: این طرح که از امروز آغاز شده تا هجدهم آذرماه ادامه دارد.

صالحه ایرانمنش روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این طرح ملی قرآنی در تالار آیینه اداره فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد قشم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این طرح ۸۹ نفر شرکت کرده اند که با حضور اساتید قرآنی در زمینه مربیگری نوین قرآن کریم به صورت تخصصی آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: در این طرح قرآنی سه روزه که با حمایت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در حال برگزاری است شرکت کنندگان در پایان دوره‌ پس از گذراندن آزمون هایی، مدرک تخصصی دریافت می‌ کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با بیان اینکه قرآن کریم در جای جای این جزیره و در عمق لایه های فرهنگی و اجتماعی جامعه محلی آن حضور قوی دارد، توضیح داد: هدف از برگزاری این طرح تامین مربیان قرآن کریم برای موسسات، مراکز قرآنی و مساجدی که نیاز به معلم و مربی این کتاب آسمانی دارند، است.

ایرانمنش اضافه کرد: ایجاد انگیزه در مربیان قرآن برای تداوم آموزش های قرآنی و تامین نیروی انسانی متعهد و متخصص برای تعلیم و آموزش روش صحیح قرائت و شیوه درست تلفظ آیات قرآن و توسعه غنی قرآن و تلاش در جهت جاری و ساری کردن آن در زندگی جزیره نشیان قشمی از دیگر اهداف این دوره است.

در قالب طرح ملی بشری فراگیری قرآن به سبک پیامبر اسلام(ص)، آموزش به روش آکادمیک، ارائه‌ محتوا و مطالب آموزشی استاندارد، جلوگیری از اتلاف زمان، قابل درک برای تمامی اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا برای فعالیت در امور قرآنی، ساده‌ سازی یادگیری قرائت قرآن کریم و مهندسی تلاوت به صورت (شنیداری و گفتاری) دنبال می شود.

گردانندگان این طرح معتقدند: با بشری، بشارت می دهیم که کلام وحی روح تشنگان مشتاق را آبیاری می کند، فرا می گیریم گل واژه های قرآن را بدان سان که زبان مادری را آموختیم و بدان گونه که مهر مادری در روح و جانمان نشست.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha