۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبر: 85314767
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاشت نهال در مراتع کنگاور آغاز شد

۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبر: 85314767
کاشت نهال در مراتع کنگاور آغاز شد

کرمانشاه - ایرنا- همزمان با طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور امروز پنجشنبه ۱۶ آذر کاشت نهال در سطح مراتع طبیعی شهرستان کنگاور با حضور جمعی از مردم، مسوولان و همیاران طبیعت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگاور هدف از اجرای این طرح را با همکاری بخش‌های مختلف و مردم، غنی‌سازی جنگل‌ها و مراتع و حفظ ذخیره‌گاه‌ها و احیا و توسعه آنها ذکر کرد.

«علی سوری» در حاشیه اجرای طرح در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این اقدام در راستای کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور طی چهار سال صورت می‌گیرد، افزود: در کنگاور که قابلیت توسعه جنگل وجود دارد طی چهار سال آینده سالانه در اراضی عمومی و عرصه‌های جنگلی شهرستان نهال و بذر کشت می‌شود.

وی گفت: امروز در راستای اجرای این طرح در مسیر جاده کربلا واقع در سه راهی نهاوند تعداد ۴۰۰ اصله نهال با حضور امام جمعه شهرستان کنگاور، فرماندار و جمعی از مسوولان کاشت شد.

سوری خاطرنشان کرد: از آنجایی که این مراسم مصادف با ایام شهادت سردار سرافراز سپاه "محمدعلی عطایی" (شورچه) به عنوان چهارمین شهید مدافع حرم شهرستان کنگاور برگزار شد، ضمن بزرگداشت مقام و جایگاه این شهید، این مراسم مزین به تمثال شهید عطایی بود.

شهرستان کنگاور در ورودی کرمانشاه و ۹۰ کیلومتری شرق این استان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، برنامه کاشت یک میلیارد اصله نهال در دولت سیزدهم برای حفاظت از خاک کشور از سال گذشته آغاز شده است و همسو با این رویکرد استان های مختلف باید تعهدات خود را در اجرای طرح عملیاتی کنند.

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال ۱۴۰۲ به مدت چهار سال و با کمک مردم، دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و جامعه شهری و روستایی اجرا خواهد شد که سهم استان کرمانشاه از این میزان ۳۶ میلیون اصله درخت است.

مساحت جنگل ها و مراتع استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۳۰ هزار هکتار است که رتبه ششم مساحت جنگل های زاگرس را داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha