ورود رئیس جمهور به مسکو + فیلم

مسکو- ایرنا- رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای توسعه مناسبات دوجانبه و گفت وگو درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه موضوع فلسطین و تحولات غزه وارد مسکو شد.

دکتر سید ابراهیم رئیسی با استقبال الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه و رئیس طرف روسی کمیسیون همکاری‌های مشترک تهران - مسکو و همچنین آندره رودنکو معاون وزیر امور خارجه این کشور وارد فرودگاه بین المللی ونووکوا مسکو شد.

مقامات دو کشور پس از استقرار در جایگاه و نواخته شدن سرود ملی از یگان تشریف سان دیدند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تا ساعتی دیگر در کاخ کرملین میزبان رئیس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

رایزنی در خصوص مسائل دوجانبه از جمله تعاملات اقتصادی و نیز گفتگو در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه موضوع فلسطین و تحولات غزه اصلی‌ترین دستور کار رئیس جمهور در این سفر یک‌روزه است.

رئیس جمهوری روز پنجشنبه پیش از حرکت به مسکو در فرودگاه مهرآباد درباره اهداف این سفر گفت: از محورهای مهم مذاکرات ایران و روسیه، مسئله فلسطین و تلاش فوری برای قطع بمباران غزه، رفع محاصره مردم غزه، کمک رسانی به مردم فلسطین و غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین است.
آیت الله رییسی افزود: این سفر به دعوت پوتین و با هدف رایزنی در خصوص مسائل حساس منطقه و برای گسترش روابط دو کشور در حوزه های مختلف انجام می‌شود.

وزیران امور خارجه، نفت (به عنوان رئیس طرف ایرانی کمیسیون همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه) و راه و شهرسازی، معاون رئیس  جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس کل بانک مرکزی و برخی دیگر از مقامات، رئیس جمهوری را در این سفر همراهی می کنند.

دکتر رئیسی پیش‌تر دی‌ماه ۱۴۰۰ سفری دو روزه به مسکو داشت. در آن سفر، همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف زیرساختی به ویژه کریدور شمال- جنوب، همکاری در عرصه انرژی و بانکی و جهش تجارت بین دوکشور محورهای اصلی گفتگوی رئیسی و پوتین بود.
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه چهارشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ یک روز قبل از میزبانی آیت‌الله رئیسی در کرملین، به امارات متحده عربی و عربستان سعودی سفر کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha