داشته‌های ادبی و فرهنگی خوبی برای عرضه به جهان اسلام داریم

تهران- ایرنا- مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: داشته‌های ادبی، فرهنگی و هنری خیلی خوبی در کشور برای عرضه به جهان اسلام داریم.

مرتضی سعیدی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره گفتمان فرهنگی ایرانی- اسلامی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و این‌که آیا داشته‌های ما در این زمینه به اندازه‌ای است که قابل عرضه در سطح بین‌الملل باشد؟ اظهار داشت: از آنجایی که در ایران زندگی می‌کنیم و زبان فارسی ما در واقع یکی از نمادهای ایرانی بودن ما است و با توجه به رویکردی که در حوزه جشنواره‌های رضوی داریم، این رویداد رویکرد دینی و رضوی به موضوع فرهنگ دارد، داشته‌های ادبی، فرهنگی و هنری خیلی خوبی برای عرضه به جهان اسلام داریم.

گفت و گو و مناظره‌های رضوی با حضور اندیشمندان جهان

وی ادامه‌داد: ما همایش‌های علمی و پژوهشی را در حوزه بینا دینی و بینا فرهنگی برگزار می‌کنیم. یکی از همایش‌ها در این حوزه، گفت و گو و مناظره‌های رضوی با حضور اندیشمندان جهان است که چهارم دی ماه در اردبیل با حضور نمایندگان ادیان با محوریت آیت‌الله «سیدحسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان اردبیل برگزار می‌شود.

یکی از همایش‌ها در این حوزه، گفت و گو و مناظرات رضوی با حضور اندیشمندان جهان است که چهارم دی ماه در اردبیل با حضور نمایندگان ادیان با محوریت آیت‌الله سیدحسن عامری نماینده مقام معظم رهبری در این شهر برگزار می‌شودمدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: در آنجا فراخوان همایش علمی پژوهشی داشتیم و بیش از ۱۰۰ مقاله علمی و پژوهشی دریافت کردیم و این جریان را در سطح کشور و حوزه بین‌الملل توسعه می‌دهیم.

وی افزود: در این دوره از جشنواره امام رضا(ع) در شهر ایغدیر ترکیه شب شعر ترکی رضوی را برگزار کردیم و بیش از ۵۰۰ مخاطب ترک و آذری‌زبان در این شهر گرد هم آمدند.

سعیدی‌زاده افزود: در نجف و بصره عراق نیز جشنواره شعر عربی را برگزار کردیم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: امسال از هنرمندان برجسته آسیای میانه در جشنواره تئاتر امسال هم دعوت می‌کنیم به این رویداد بیایند و اختتامیه جشنواره ارائه اثر داشته باشند.

داشته‌های ادبی و فرهنگی خوبی برای عرضه به جهان اسلام داریم
مرتضی سعیدی‌زاده - مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع)

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha