۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 2296
کد خبر: 85314053
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزبانی تونس از «اسب قاتلین» تا «والهه» در برج آزادی

تهران- ایرنا- اجرای «اسب قاتلین» در جشنواره تئاتر «کارتاژ» تونس، «لانگ شات» و «والهه» در پایتخت از خبرهای امروز هنرهای نمایشی است.

به گزارش ایرنا، نمایش «اسب قاتلین» به کارگردانی محمدهاشم‌زاده در جشنواره تئاتر «کارتاژ» تونس که از یازدهم تا نوزدهم آذرماه برگزار می‌شود، با حمایت حوزه هنری به عنوان نماینده کشورمان در جمع ۱۱۰ گروه هنری از ۳۸ کشور جهان قرار خواهد داشت.

این نمایش که حاصل تلاش گروه نمایشی «اردیبهشت» و نوشته رضا گشتاسب است سال گذشته در جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و بین المللی فجر تئاتر فجر، مقام نخست را کسب کرد و این روزها آماده شرکت در جشنواره تئاتر« کارتاژ» تونس می‌شود.

میزبانی تونس از «اسب قاتلین» تا «والهه» در برج آزادی

متن نمایش «اسب قاتلین» با نگاهی به نمایش‌هایی همچون مکبث اثر ویلیام شکسپیر نگاشته شده است. موضوع این اثر حول محور شورش کارگران و رعایا علیه ارباب است؛ اربابی که همگان باور دارند آدم خوبی است و از این‌ رو نامش را «ارباب خوب» گذاشتند. کارگر مخصوص ارباب با همدستی و همراهی زنش و کشیش و مباشر ارباب، ارباب و همسرش را می‌کشند. کارگر مخصوص و همدستانش که حالا در شورش پیروز شدند، او را به جای ارباب می‌نشانند. کارگر که حالا ارباب شده است برخلاف «ارباب خوب قبلی و همسر مهربانش» فردی مستبد، دیکتاتور و شبیه به کالیگولا و مکبث تشنه قدرت است.

چهارمین فصل «لانگ شات» در هامون

نمایش «لانگ شات» به کارگردانی محمدرضا مالکی که فروردین و اردیبهشت ماه امسال در قالب فصل سوم اجراها در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر با استقبال مخاطبان روی صحنه رفت. طی روزهای پیش رو فصل چهارم اجراهای خود را در تماشاخانه هامون آغاز خواهد کرد.

میزبانی تونس از «اسب قاتلین» تا «والهه» در برج آزادی

نمایش «لانگ شات» از جمله آثار نمایشی پرمخاطب مجموعه تئاتر شهر در فروردین و اردیبهشت امسال بود که به نویسندگی محمدرضا مالکی و جواد خورشا، بازی و کارگردانی محمدرضا مالکی روی صحنه رفت.

داستان این اثر نمایشی روایتگر بخش‌هایی از زندگی شخصیتی به نام رضا مژده، کارگر خیاطی است که عاشق سینماست. او یک شب در محل کار خود می‌خواهد فیلمی با گوشی همراه از خودش ضبط کند تا برای یک دفتر سینمایی بفرستد.

«والهه» در برج آزادی

سالن اصلی برج آزادی در ایام شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) میزبان نمایش «والهه» کاری از گروه هنری میثاق می‌شود.

این نمایش آیینی با هدف اقامه عزای فاطمی، توسط «گروه هنری میثاق» و با مشارکت مجموعه با نقش‌آفرینی جمع کثیری از بانوان هنرمند کشور به روی صحنه خواهد رفت.

میزبانی تونس از «اسب قاتلین» تا «والهه» در برج آزادی

در این نمایش تلاش شده تا با استفاده از افکت‌های نور و صدا در صحنه‌های یورش به منزل حضرت فاطمه(س) و تشییع پیکر مبارک ایشان فضای غمبار وقوع این حوادث تاریخی صدر اسلام به تصویر کشیده شود.

نمایش «والهه» روزهای ۲۰ تا ۲۲ آذرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۱۷ و روزهای ۲۳ و ۲۴ آذر از ساعت ۱۶ تا ۱۸ ویژه بانوان اجرا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha