امدادخواهی بیماران قلبی، ریوی از اورژانس اصفهان ۱۷ درصد افزایش یافت

اصفهان - ایرنا - رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث اصفهان از افزایش ۱۷ درصدی امدادخواهی بیماران قلبی ریوی در کلانشهر اصفهان در یک هفته اخیر که با آلودگی شدید هوا همراه بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان از پنجشنبه هفته گذشته(۹ آذر) تا امروز چهارشنبه(۱۵ آذر) در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان قرار داشت بطوریکه مدارس در این هفته بطور کامل غیرحضوری بود و در برخی روزها دانشگاه‌ها و اداره‌ها نیز تعطیل شدند.

فرهاد حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از یک هفته اخیر تاکنون که آلودگی هوای کلانشهر اصفهان تشدید شد میزان امدادخواهی بیماران قلبی، ریوی از اورژانس نسبت به هفته قبل از آن حدود ۱۷ درصد و بیماران تنفسی ۱۳ درصد افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه افزایش امدادخواهی در میان این دسته از افراد در یک هفته اخیر مشهود است، افزود: بیشتر این افراد از گروه های آسیب‌پذیر و پُرخطر از جمله میانسالان به بالا یا دارای سابقه بیماری های قلبی، ریوی و تنفسی مانند آسم بودند.

حیدری خاطرنشان کرد: سهم کودکان در بین این موارد کمتر بود و افزایشی نداشت که ممکن است تعطیلی مدارس و کاهش مواجهه دانش آموزان با آلودگی هوا از جمله دلایل آن باشد.

وی با اشاره به آماده‌باش همه ایستگاه‌ها و نیروهای اورژانس و آمبولانس‌ها برای خدمت رسانی به مردم، تصریح کرد: آمبولانس‌های اصفهان به کپسول اکسیژن و مانیتورینگ قلب مجهزند و اگر مورد امدادخواهی مربوط به مواردی مانند قلبی، ریوی و تنفسی در روزهای آلوده باشد، نیروهای اورژانس با حساسیت بیشتر برای امدادرسانی اعزام می‌شوند.

رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث اصفهان به مردم توصیه کرد که در روزهایی که شاخص کیفی هوای شهر در وضعیت ناسالم قرار دارد جز موارد ضروری از خودرو استفاده نکنند، تا حد امکان از منزل خارج نشوند و مایعات فراوان و میوه و سبزی بیشتر مصرف کنند.

به گزارش ایرنا، ۱۶۱ پایگاه اورژانس، یک پایگاه اورژانس هوایی و ۲ اتوبوس آمبولانس در استان اصفهان فعال است.

اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و کمترین تعداد روزهای هوای پاک را در مقایسه با سایر کلانشهرهای ایران دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha