۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 1425
کد خبر: 85313996
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ایلام: قانون سه درصد استخدام معلولان در استان اجرا شود

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بر اجرایی شدن قانون سه درصد استخدام معلولان تاکید کرد و گفت: همه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان باید برای رعایت این قانون تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،حجت‌الاسلام و المسلمین "الله‌نور کریمی‌تبار" روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت هفته معلولان، اظهار کرد: دولت برای کارفرمایان در زمینه اشتغال معلولان تسهیلاتی در نظر گرفته است که زمینه مناسبی را هم برای کارفرمایان و هم برای اشتغال معلولان فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه کارفرمایان کارگاه ها و واحدهای تولیدی، معلولان را بکارگیری کنند تا بخشی از مشکلات این عزیزان در حوزه اشتغال برطرف شود، افزود: ایجاد شرایط لازم برای افراد معلول هم اجر اخروی و هم پاداش دنیوی به همراه خواهد داشت و موجب برکت در کار نیز می شود.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: هر فردی به نوعی مورد آزمون خداوند متعال قرار می گیرد، این آزمایش ممکن است برخی مواقع با نقص عضو، از دست دادن اموال و یا عزیزترین بستگان باشد، در این فراز و فرود است که جوهره انسانیت محک زده و جایگاه والای انسان مشخص خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این مسیر بهترین حامی، یاور و دوست انسان خداست و هرچه سختی و مشکلات دنیا بیشتر باشد نردبان آخرت انسان نیز بلندتر خواهد بود.

امام جمعه ایلام: قانون سه درصد استخدام معلولان در استان اجرا شود

وی بیان کرد: انسان گرفتار بخدا متوسل شده و خدا شنیدن ناله بنده اش را دوست دارد، سیره ای که بزرگان دین مبین اسلام نیز بر آن تاکید دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: هیچ انسانی در دنیا ماندگار نیست، همگی از دنیا گذر می کنند و نقص عضوها آزمایشی برای انسان هاست.

وی با اشاره به توانمندی‌هایی که بسیاری از معلولان با وجود نقض عضو دارند، گفت: یکی از این چهره‌ها، "مریم شفیعی" حافظ کل قرآن کریم از روشندلان استان است که در عرصه های مختلف ملی و بین المللی موفقیت‌های گسترده ای داشته است.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با قدردانی از مدیرکل بهزیستی ایلام و کارکنان این مجموعه در خدمات دهی به جامعه هدف، خاطرنشان کرد: مجموعه خدمات ارایه شده به معلولان باید موجب آسایش این قشر شود.

در این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و جمعی از مسئولان از معلولان موفق استان تجلیل شد.

جمعیت افراد دارای معلولیت در این استان ۱۸ هزار و ۲۹۷ است که از این شمار هفت هزار و ۲۳۳نفر زن و ۱۱هزار و ۶۴نفر نیز مرد هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha