۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبر: 85313955
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اداره یک روز مدارس قشم به دانش آموزان واگذار شد

۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبر: 85313955
اداره یک روز مدارس قشم به دانش آموزان واگذار شد

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم از واگذاری اداره یک روز مدارس این جزیره از امروز (چهارشنبه) تا پایان سال تحصیلی به دانش آموزان مقطع متوسطه اول با هدف رشد و پرورش مهارت های زندگی، افزایش روحیه خودباوری، خلاقیت و نشاط و زمینه سازی برای تصمیم گیری و تصمیم سازی های مشترک در محیط مدرسه خبر داد.

حسین رنجبر گلشواری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تصمیم در اجرا و برگزاری طرح مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه (مدام) اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: در این طرح که امروز به صورت نمادین اجرای آن در مقطع متوسطه اول مدرسه حضرت خدیجه (س) این شهرستان مرزی آغاز شد، هر دانش آموز در یکی از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی مدرسه نقش ایفا می کند و یک روز تمام، دانش آموزان مدرسه را اداره می کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: این طرح در ۴۲ مدرسه سرتاسر این جزیره تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ اجرا می شود و در این مدت دانش آموزان مدیریت مدارس را بر عهده می گیرند و معلمان و مسوولان بر فعالیت آنان نظارت دارند.

رنجبر گلشواری اضافه کرد: تقویت روحیه، وظیفه شناسی، گروه گرایی، هویت یابی، شکوفایی استعدادها و نظایر آن از برآیندهای اجرای طرح مدام برای دانش آموزان در سرزمین آب و آفتاب است.

وی گفت: طرح مشارکت دانش آموزان در امور مدرسه طرحی نو با پیشینه قدیمی است که نتیجه سال ها بحث تحقیقاتی و برنامه ریزی توسط کارشناسان مشاوره در این عرصه است.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha