۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85313931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ هزار داوطلب عضو جمعیت هلال احمر زنجان هستند

۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبر: 85313931
۱۶ هزار داوطلب عضو جمعیت هلال احمر زنجان هستند

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:‌ ۱۶ هزار داوطلب در رسته‌های هدایت،‌ حمایت، مشارکت و مهارت در جمعیت هلال احمر استان جذب و ساماندهی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ حکمت الله هاشمی روز چهارشنبه با حضور در ایرنا مرکز زنجان به مناسبت ۱۴ آذر (‌پنجم دسامبر)‌ روز جهانی داوطلب، افزود:‌ این تعداد داوطلب جذب شده وظیفه هلال احمر را سنگین‌تر می کند تا اعضا با برنامه ریزی و سازماندهی مناسب در مسیر صحیحی قرار گیرند و اهداف جمعیت محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه نبود برنامه برای داوطلبان جمعیت هلال احمر این فرصت مغتنم و طلایی را به تهدید تبدیل می کند،‌ یادآور شد:‌ هلال احمر واسطه بین توان توانمندان با نیاز نیازمندان است تا با استفاده از توانایی افراد در هر رسته ای و با هر مهارت و توانایی،‌ مشکلی از مشکلات همنوعان را رفع کند.

هاشمی با بیان اینکه داوطلبان هلال احمر به عنوان گروهی همبسته در لباس خدمت، در تلاش انسانی برای کاهش آلام بشری و التیام بخش مرهم دردهای همنوعان خود هستند،‌ افزود:‌ به مناسبت گرامیداشت روز داوطلب در تجمعی ۸۰۰ نفری در استان از تلاش و فداکاری آنان قدردانی خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده از سوی داوطلبان این جمعیت در استان،‌ اظهار داشت:‌ طرح نذر خدمت در ۶ مرحله با محوریت نقاط روستایی و کم برخوردار در حوزه های سلامت، معیشت، آموزش و حمایت روانی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در طرح حمایتی و درمانی به یک هزار نفر از افرادی که مشکل دارو و درمان داشتند خدمت رسانی کردیم و در این حوزه بیش از ۱۳ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال هزینه درمان، دارو، دندانپزشکی، تجهیزات و دیگر موضوعات مرتبط صرف شد.

هاشمی با اشاره به بانک امانات تشکیل شده در هلال احمر زنجان، گفت:‌ در این بانک هر شخصی که دارای تجهیزات پزشکی از قبیل دستگاه اکسیژن ساز، تخت بیمار، ویلچر و دیگر ملزومات بهداشتی و درمانی است این وسایل را به امانت می گذارد تا در اختیار افراد نیازمند قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این بانک در همه شهرستانهای استان فعال است،‌ افزود:‌ بانک امانات هلال احمر استان با کمک خیرین تقویت خواهد شد.

هاشمی تصریح کرد:‌ امسال ۶۷۰ نفر از خدمات بانک امانات هلال احمر برخوردار شدند.

وی اظهار داشت:‌ همچنین ۶ هزار و ۲۶۷ بسته معیشتی به ارزش تقریبی هر بسته پنج میلیارد ریال امسال از سوی خیرین استان تامین و میان نیازمندان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان همچنین مهمترین برنامه در دست اجرای این جمعیت را در حوزه داوطلبان، تشکیل مجمع خیرین ذکر کرد و گفت:‌ زنجان نماینده مجمع خیرین کشوری است که دبیری این مجمع در زنجان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجوز تشکیل این مجمع صادر شده است، تصریح کرد: ۱۰۰ نفر از خیرین و معتمدین برای تشکیل مجمع دعوت خواهند شد و این مجمع در حوزه اجتماعی، فرهنگی و سلامت و سایر حوزه ها تصمیم گیری و کمک می کند.

هاشمی تاکید کرد:‌ فعالیت های داوطلبان جمعیت هلال احمر در بخش های مختلف هیچ گونه موازی کاری با دستگاههای حمایتی نیست بلکه هدف هم افزایی و برداشتن باری از دوش هموطنان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha