شهرستان ملارد ۳۵۰ پزشک عمومی کم دارد

۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبر: 85313907
شهرستان ملارد ۳۵۰ پزشک عمومی کم دارد

ملارد - ایرنا - رئیس نظام پزشکی شهرستان ملارد گفت: براساس استاندارهای جهانی، جمعیت ۵۰۰ هزار نفری این شهرستان ۳۵۰ پزشک عمومی کم دارد.

به گزارش ایرنا، شهریار موسوی نژاد روز چهارشنبه در دیدار اعضای هیات مدیره نظام پزشکی شهرستان ملارد با فرماندار پیرامون کمبود پزشک عمومی در این شهرستان اظهار داشت: براساس استاندارهای جهانی، جمعیت ۵۰۰ هزار نفری شهرستان ملارد نیاز به ۵۰۰ پزشک عمومی دارد که این رقم هم اکنون ۱۵۰ پزشک عمومی است.

وی با بیان اینکه در شهرستان ملارد ۱۵۰ پزشک عمومی دولتی و خصوصی پروانه دار مشغول خدمت هستند، افزود: براساس جمعیت موجود این تعداد پزشک یک سوم استاندارد مطلوب است.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق استانداردهای مطلوب، وضعیت شهرستان ملارد در زمره شهرستانهای محروم کشور قراردارد.

موسوی نژاد اضافه کرد: براساس استاندارهای جهانی و استاندارهای موجود در کشور به ازای هر یکهزار نفر باید یک پزشک عمومی وجود داشته باشد. و در رشته های تخصصی بستگی به شاخص های مختلف دارد، به عنوان مثال متخصص زنان به ازای ۱۰۰ هزار نفر باید یک پزشک متخصص وجود داشته باشد.

رئیس نظام پزشکی شهرستان ملارد گفت: در حوزه پزشک متخصص به دلیل پایین بودن امتیاز کاربر پزشکان به شدت فقیر هستیم که در این رابطه صحبت هایی را با فرماندار داشتیم و قرار شد موضوع از طریق مسئولان بالا دستی پیگیری و رفع شود.

در نشستی که روز چهارشنبه با حضور جابر کریمی فرماندار ملارد با اعضای هیات مدیره نظام پزشکی شهرستان انجام شد، چالشها و مشکلات حرفه‌ای و صنفی پزشکان این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

شهرستان ملارد با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از شرق با شهریار و از غرب با ماهدشت و اشتهارد هم‌جوار است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت، ۲ شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام های دهستان ملارد شمالی ، دهستان ملارد جنوبی ، دهستان بی‌بی سکینه و دهستان اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha