دستگاه‌ها به دور از شعارزدگی پاسدار منابع طبیعی باشند+فیلم

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم پاسداری و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست به عنوان موهبتی الهی، به دور از شعارزدگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در بازدید از مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان و همچنین نهالستان ۱۳ هکتاری گریزه سنندج اظهار کرد: محیط زیست و منابع طبیعی ودیعه های الهی نزد ماست که باید با جدیت نسبت به پاسداری از آن همت کنیم.

وی خطاب به کارکنان منابع طبیعی هم گفت: به کار خود اداری نگاه نکنید و با شور و شعف برای حفظ طبیعت روح افزا خدمت کنید.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه کارکنان منابع طبیعی مبلّغ حفظ طبیعت در جامعه باشند، افزود: حفط محیط زیست و نگاه حفاظتی به طبیعت، نگاهی توحیدی است.

حجت الاسلام پورذهبی بر لزوم استفاده از طبیعت به بهترین شیوه تاکید کرد و یادآور شد: زمین خواری، تپه خواری و جنگل خواری در کشور امری فراگیر است و تلاش شما باید حفظ این امانت الهی باشید.

لزوم نهادینه شدن حفظ منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: ۵۰ درصد از عرصه های طبیعی کشور را مراتع تشکیل می دهد و این مهم، نشان از ضرورت حفاظت از این عرصه ها را دارد.

بهزاد شریفی پور، بالاترین رسالت منابع طبیعی را حفظ منابع پایه از جمله آب و خاک و پوشش گیاهی برشمرد و افزود: از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتاری وسعت استان، یک میلیون و ۷۴۰ هزار هکتار، یعنی ۶۲ درصد آن، توسط عوامل این اداره کل محافظت می شود.

وی با بیان اینکه این پهنه نیاز به مراقبت دارد و بدون مشارکت مردم ممکن نیست، اضافه کرد: ارزش زمین هر روز بیشتر می شود و این وضعیت، وظیفه ما خطیرتر می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: باید ارزش منابع طبیعی را در جامعه نهادینه و پایین دست حوزه های آبخیز را با مشارکت مردم تثبیت کرد.

شریفی پور از حمایت های نماینده ولی فقیه در کردستان تقدیر کرد و ادامه داد: این حمایت ها ما را دلگرم کرده تا امانت دار خوبی برای طبیعت باشیم.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد؛ در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره برداران کردستانی ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha