توانمندی های معلولان کهگیلویه و بویراحمد را باور کنیم

یاسوج - ایرنا -نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به موفقیت های معلولان استان در عرصه های مختلف گفت: توانمندی های این قشر را باید بیشتر باور کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید نصیر حسینی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از نام آوران معلول در کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری کسب ۲ مدال طلای پارآ آسیایی از سوی دو جوان معلول کهگیلویه و بویراحمدی به نام های سامان پاکباز و علی پیروج تاکید کرد: پذیرش ظرفیت های معلولان به برنامه ریزی بهتر برای شکوفایی استعدادهای آنان کمک می کند.

علی پیروج در مسابقات پارا آسیایی هانگژو کشور چین در مسابقه پرتاب نیزه کلاس F۱۳ با رکورد ۶۳.۷۳ متر قهرمان شد و به مدال طلا دست یافت همچنین این جوان موفق، در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به مقام نایب قهرمانی و مدال نقره دست یافت،پیروج در آن مسابقات در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو رشته پارادوومیدانی و پرتاب نیزه با پرتاب ۶۴متر و ۳۰ سانتی متری خود موفق به کسب مدال نقره شد.

سامان پاکباز در مسابقات پاراآسیایی هانگژو کشور چین موفق(آبان سالجاری) به کسب مدال طلا در ماده پرتاب وزنه کلاس F ۱۲ شد که وی پرتاب ۱۶ متر و ۱۵ سانتیمتر را برای خود ثبت کرد و این جوان همچنین سال ۱۳۹۴ موفق به کسب ۲مدال طلا در مسابقات جهانی کره جنوبی، یک مدال طلا و یک مدال نقره در قطر و یک مدال طلا و یک مدال نقره در دبی در رشته های پرتاب دیسک و پرتاب وزنه شده است.او همچنین در مسابقات پارآسیایی جاکارتا در سال۲۰۱۸موفق به کسب مدال طلا شد

وی بیان کرد: بانوی کارآفرین معلول جسمی و حرکتی به نام ناحید میهن پرست که با راه اندازی یک کارگاه صنایع دستی برای ۴۷ معلول شغل ایجاد کرده نمونه دیگری از پشتکار معلولان کهگیلویه و بویراحمدی است که وظیفه مسوولان برای حمایت از این قشر توانمند را سنگین تر می کند.

توانمندی های معلولان کهگیلویه و بویراحمد را باور کنیم

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج تصریح کرد: تحقق سهمیه سه درصد اشتغال معلولان، مناسب سازی معابر و مکان های عمومی از مهمترین مطالبات جامعه ۲۳ هزار نفری معلول در استان است که ضرورت دارد مسوولان متولی به آن توجه بیشتری داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: ایجاد امکانات زندگی به جای احساس ترحم از مطالبات جامعه معلولان استان است.

اسماعیل دامیار تاکید کرد: در آیین تجلیل از معلولان توانمند کهگیلویه و بویراحمد گوشه ای از موفقیت های آنان در بخش های ورزشی،کارآفرینی،هنری و تحصیلی مشاهده شد.

وی از مسوولان متولی در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد خواست تا انجام مناسب سازی های اصولی در دستگاه های اجرایی در عمل نشان دهند حامی معلولان هستند.

در این آیین از ۲۰ معلول موفق کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح سپاس و جوایزی قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha