نخستین رییس هیات چوگان استان کرمانشاه انتخاب شد

کرمانشاه - ایرنا - با برگزاری مجمع عمومی رشته چوگان، «محمدعلی زرین» به عنوان اولین رییس این هیات در استان کرمانشاه انتخاب و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین مجمع عمومی هیات چوگان استان کرمانشاه امروز، چهارشنبه با حضور دبیر فدراسیون چوگان و جمعی از مسوولان ورزش استان برگزار شد و محمدعلی زرین توانست با کسب تمام آرای این مجمع به عنوان نخستین رییس هیات استان انتخاب و مشغول به کار شود.

مجمع انتخاباتی ریاست هیات چوگان استان کرمانشاه ۲۱ عضو داشت که ۲۰ عضو آن در این مجمع حضور پیدا کرده بودند، پس از شمارش آراء محمدعلی زرین توانست با کسب ۲۰ رای موافق از مجموع ۲۰ رای ماخوذه برای مدت چهار سال به عنوان رییس هیات انتخاب شود.

دبیر فدراسیون چوگان در این مجمع با بیان اینکه چوگان یک فرهنگ و نماد است و نیاز به حمایت دارد اظهار کرد: این رشته تاریخی براساس مستندات تاریخی قدمت آن به ۲ هزار و ۶۰۰ و حتی چهار تا پنج هزار سال قبل از این بازمی گردد.

هیات چوگان در ۱۷ استان کشور راه اندازی شده است

عبدالله موذن زاده افزود: رهبر معظم انقلاب نیز با توجه به اینکه این ورزش یک رشته کاملا ایرانی است بارها بر توسعه این رشته در کشور توصیه داشته اند از اینرو تاکنون توانسته ایم هیات چوگان را در ۱۷ استان کشور تاسیس کنیم.

نخستین رییس هیات چوگان استان کرمانشاه انتخاب شد

وی با بیان اینکه چوگان در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به نام ایران به ثبت رسیده است یادآور شد: برای اینکه این ورزش پویا و از سویی دیگر تاریخی که به عنوان یک میراث ارزشمند برای کشورمان به حساب می آید را به استاندارهای جهانی نزدیک کنیم نیازمند یک عزم ملی داریم.

موذن‌زاده با اشاره به اینکه نگاه به این رشته باید یک نگاه پرستارانه باشد تاکید کرد: این فدراسیون برای آموزش چوگان بازان و تامین امکانات این رشته با تمام توان آماده است به استان های مستعد در این زمینه کمک کند.

استان کرمانشاه ظرفیت های بسیار خوبی در رشته چوگان دارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در این مجمع گفت: اعضای مجمع و اعضای هیات رییسه چوگان در این استان باید تمام تلاش خود را با برنامه ریزی دقیق برای توسعه این رشته در استان بکار ببندند.

نخستین رییس هیات چوگان استان کرمانشاه انتخاب شد

منوچهر حاتمی با بیان اینکه رییس هیات چوگان تمام تصمیماتی که می گیرد را با مشورت و هماهنگی اعضای هیات رییسه انجام دهد افزود: با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که استان کرمانشاه در رشته سوارکاری دارد بدون شک رشته چوگان می تواند حرف های زیادی برای گفتن در کشور در آینده داشته باشد.

وی با تاکید بر جدی گرفتن آموزش در این رشته یادآور شد: چوگان یک رشته ورزشی است که ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران دارد و همه باید برای پویایی و توسعه آن در شهرستان های مختلف تمام تلاش خود را بکار گیرند.

نخستین رییس هیات چوگان استان کرمانشاه انتخاب شد

به گزارش ایرنا، در ادامه این مجمع با اکثریت آرای اعضای مجمع، زینب امینی به عنوان خزانه دار، محمد روشن‌زاده، حسین بیگلری و یزدان سیدی به عنوان اعضای هیات رئیسه انتخاب شدند ولی مهتاب باباحیدری برای پست نایب رییس نتوانست اکثریت مورد نظر مجمع را بدست آورد که مقرر شد تا زمان برگزاری مجمع سالیانه هیات برای نایب رییسی هیات سرپرست انتخاب شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha