۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85313759
T T
۲۴ نفر

برچسب‌ها

دستگیری صیاد ۲۰ سهره گُل به سر در ملایر

۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبر: 85313759
دستگیری صیاد ۲۰ سهره گُل به سر در ملایر

همدان- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: صیاد ۲۰ سهره گل به سر یا (پیشانی سرخ وحشی) که اقدام به فروش آنها کرده بود، در این شهرستان دستگیر شد.

«عباس نجاری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طی پایش فضای مجازی فردی که در اپلیکیشن دیوار برای فروش ۲۰ عدد سهره گل به سر آگهی فروش زده بود، شناسایی شد.

وی افزود: با هماهنگی مرجع قضایی و همکاری پاسگاه نیروی انتظامی نسبت به کشف و ضبط این تعداد پرنده و دستگیری صیاد متخلف اقدام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر بیان کرد: این پرندگان وحشی پس از ارزیابی سلامت جسمی، در زیستگاه طبیعی پرنده در منطقه حفاظت شده لشگردر رهاسازی شدند.

نجاری اظهار کرد: فرد متخلف نیز برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و پرونده وی در دست پیگیری است و شامل جریمه کیفری خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: بر اساس بند (ج) ماده ۱۰ قانون، شکار و صید عرضه و فروش پرندگان وحشی ممنوع است و برابر قانون با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ سِهره پیشانی‌سرخ (نام علمی: Serinus pusillus) نام یک گونه از سرده سهره دمگاه‌زرد است که ۱۲ سانتی‌متر طول دارد و با رگه‌های سیاه، سر و سینه دودی مایل به قهوه‌ای و در پیشانی لکه‌های نارنجی درخشانی دیده می‌شود.

در پرواز، بدن تیره، اما زیر تنه و زیر بال‌ها کم‌رنگ به نظر می‌آید. پرنده جوان دارای صورت تمیز نارنجی و روتنه و زیرتنه رگه رگه سیاه و سفید است. پرنده نر به سادگی از روی پر و بال سیاه و زرد و لکه قرمز روی پیشانی شناسایی می‌شود. پرنده ماده با پر و بال کم‌رنگ‌تر و همچنین لکه قرمز روشن‌تر در طبیعت دیده می‌شود.

صدای این پرنده شبیه سهره معمولی، اما بسیار قوی‌تر و مانند سهره طلایی است، پرنده‌ای پرجنب‌وجوش بوده و به صورت ساکن دایمی یا زمستان‌گذران در نواحی شمالی، شمال غرب و جنگل‌های زاگرس عمدتاً در بلندی‌های ۲ هزار تا چهار هزار متری زیست می‌کند، این پرنده تابستان‌ها در مناطق کوهستانی با علفزارهای باز و درختان کاج، بید و سرو کوهی، دره‌های سنگی و زمستان‌ها در زمین‌های کشاورزی و درخت‌زارها به سر برده و لابه‌لای درختان آشیانه می‌سازد.

خاستگاه این پرنده قلمرو دیرین‌شمالگانی (اقلیم زیستی که شامل اروپا، آفریقای شمالی، چین و خاورمیانه) بوده و در تمامی این مناطق گسترده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha