تایید افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان/مازوت سوزی نداریم

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در پانزدهیمن روز از آذر به سه گام اساسی دولت برای افزایش تخت‌های بیمارستانی البرز، پایش آلاینده‌ها توسط ١٨٠ ایستگاه، جزییات پوشش بیمه‌ای کاشت حلزون شنوایی، مصرف روزانه ١١۵ میلیون لیتر بنزین در کشور، تایید افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و مازوت سوزی نداریم پرداخته است.

به گزارش ایرنا، پانزدهمین روز آذر ۱۴۰۲ با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که روی خروجی سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا منتشر شد. گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

سه گام اساسی دولت برای افزایش تخت‌های بیمارستانی البرز

دولت سیزدهم با هدف تسهیل دسترسی مردم به خدمات بهداشتی، ساخت و تکمیل طرح‌های بیمارستانی را در دستور کار قرار داده است و بر این اساس در دور دوم سفر استانی رییس جمهور به استان البرز بیمارستان فردیس و ساختمان دانشکده علوم پزشکی استان افتتاح می‌شوند.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور به زودی برای دومین دور سفرهای استانی خود به استان البرز سفر می‌کند، بهره برداری از طرح‌های نظام سلامت از جمله برنامه‌های این سفر است که می‌توان به بهره برداری رسمی از ساختمان دانشکده علوم پزشکی استان البرز و نیز افتتاح بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی شهرستان فردیس اشاره کرد.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

تایید افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان/مازوت سوزی نداریم

جزییات پوشش بیمه‌ای کاشت حلزون شنوایی + اینفوگرافی

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران جزییات خدمات کاشت حلزونِ تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج، خاص و نادر را تشریح کرد و گفت: در گام اول قبل از کاشت، ابتدا بیمار نشان کم شنوایی شدید یا عمیق را دریافت کرده و کلیه خدمات قبل از عمل شامل توانبخشی، گفتار درمانی و ویزیت را به صورت رایگان دریافت می‌کند.

محمد مهدی ناصحی افزود: در گام دوم کاشت حلزون، بیماری که کم شنوایی شدید یا عمیق دارد و در بررسی رای کمیسیون شنوایی دانشگاه به درمان کمک شنیداری در بازه زمانی معین پاسخ نداده و یا با رعایت سایر ضوابط به صورت اورژانسی نیازمند درمان پیشرفته کاشت حلزون است، نشان جراحی کاشت حلزون را دریافت و این خدمت را با پوشش ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی از محل صندوق صعب العلاج دریافت می کند که این خدمت فقط در بیمارستان های دولتی دانشگاهی قابل پرداخت است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تایید افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان/مازوت سوزی نداریم

محکومیت ۴۹ میلیارد دلاری آمریکا در پرونده شهید سلیمانی

شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل دادگستری تهران اعلام کرد: دولت آمریکا و ۴۱ شخص حقیقی و حقوقی دیگر در آمریکا به دلیل جنایات صورت گرفته در به شهادت رساندن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به پرداخت ۴۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار محکوم شدند.

در پی دادخواهی ۳۳۱۸ از هموطنان از سراسر کشور، دادگاه رسیدگی به پرونده مطالبه خسارت مادی، معنوی و تنبیهی ناشی از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شعبه ۵۵ دادگاه عمومی و حقوقی تهران (شعبه ویژه رسیدگی کننده به دعاوی بین‌المللی) به ریاست قاضی حسین‌زاده مورد رسیدگی قرار گرفت و پس از برگزاری سه جلسه رسیدگی علنی، دادگاه رأی به محکومیت دولت آمریکا در این را پرونده صادر کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

تایید افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان/مازوت سوزی نداریم


معاون رئیس جمهور بر ضرورت حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بزه دیده تاکید کرد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بر ضرورت حمایت از کودکان بی سرپرست، بد سرپرست و بزه دیده تاکید و برای حمایت از طرح‌ها و آئین نامه‌های کاربردی در زمینه حقوق کودکان در کشور اعلام آمادگی کرد.

انسیه خزعلی در نشست تخصصی حقوق کودک که با هدف بررسی چالش های حقوقی حوزه کودکان و بررسی راهکارهای حمایت حقوقی و اجتماعی از کودکان برگزار شد، طرح هایی همانند «شوق زندگی»، که در برخی شهرهای کشور در حال اجرا هستند را مورد تحسین قرار داد و گفت: معاونت زنان و امور خانواده از این طرح ها استقبال می‌کند و در اجرای طرح ها می تواند همراه قوه قضائیه و بهزیستی باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تایید افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان/مازوت سوزی نداریم

روزانه ١١۵ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود/در تهران و کرج مازوت‌سوزی نداریم

رییس مرکز تغییر اقلیم و هوا سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در نیمه اول امسال روزانه ١١۶ میلیون لیتر و در نیمه دوم ١١۵ میلیون لیتر مصرف بنزین داریم در حالی که بنا بر میزان جمعیت این عدد باید بین ۶٠ تا ٧٠ میلیون لیتر باشد.

داریوش گل علیزاده در نشست خبری درباره آلودگی هوا افزود: امسال به هیچ عنوان در تهران و کرج مازوت سوزی صورت نگرفته است. نیروگاه بعثت تنها نیروگاه تهران است که امکان مازوت‌سوزی دارد که آن‌هم از سال ٩١ بخش مازوت آن پلمب شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

تایید افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان/مازوت سوزی نداریم

۹۷ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق و هزینه‌های جاری می‌شود

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: بودجه آموزش و پرورش در سال گذشته ۲۴۰ هزار میلیارد تومان بود که ۱۱ درصد از سهم بودجه عمومی دولت است و ۹۷.۷ درصد این بودجه مربوط به هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق کارمندان است یعنی با ۲ درصد سایر هزینه‌های آموزش و پرورش تأمین می‌شود.

قاسم احمدی لاشکی در مراسم راهکارهای اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منطبق بر قانون اساسی اظهار کرد: بحثی که در فصول قانون اساسی آمد به سادگی نوشته نشده و تواناترین افراد واژه به واژه آن را با تمام وجود نگاشتند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تایید افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان/مازوت سوزی نداریم


زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع ۳۰ روز تمدید شد

روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت از تمدید ۳۰ روزه زمان ثبت نام دانش‌آموزان اتباع و مهاجران خارجی در سامانه سهما این سازمان خبر داد.

روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت طی اطلاعیه اعلام کرد: با توجه به درخواست دانش آموزان اتباع و مهاجرین خارجی دارای اسناد اقامتی و والدین آنان مبنی بر باز شدن سامانه سهما برای ثبت درخواست دانش آموزانی که در فرصت های قبلی موفق به ثبت نام نشده اند این سامانه از تاریخ ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲ تا ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ باز و آماده خدمت رسانی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تایید افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان/مازوت سوزی نداریم

آموزش مردم در زمینه خودمراقبتی در برابر آلودگی هوا

دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به فصل سرما و انباشت آلاینده‌های هوا و افزایش خطرات جدی برای سلامتی عموم مردم و به خصوص افراد حساس و افراد با بیماری‌های زمینه ای قلبی، عروقی و تنفسی، اطلاع رسانی و آموزش مردم در زمینه خودمراقبتی در برابر آلاینده‌های هوا را یک رکن اساسی در کاهش اثرات بر سلامتی دانست.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تایید افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان/مازوت سوزی نداریم

اعلام آمادگی ۱۶۰ هزار دانش‌آموز برای شرکت در مسابقات اذان

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان را به گفتن اذان زنده دعوت می‌کنیم تا این فریضه در مدارس از سوی دانش آموزان به جا آورده شود و تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز در مسابقات اذان اعلام آمادگی کرده‌اند.

اصغر باقرزاده در نشست تبیین برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی که به صورت زنده از شبکه شاد پخش شد، توضیحاتی را درباره این برنامه ارائه کرد و اظهار داشت: در سال های گذشته اقدامات و خدمات زیادی در حوزه پرورشی و فرهنگی انجام شده است اما برنامه‌ای را تنظیم کردیم که چالش‌های برنامه‌های گذشته به حداقل برسد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تایید افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان/مازوت سوزی نداریم

ضرورت آموزش قانون اساسی برای معلمان/تحصیل ایتام رایگان شود

معاون قانون اساسی معاونت حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت آموزش قانون اساسی برای معلمان، گفت: اگر بخواهیم نظام و ایران قوی داشته باشیم، باید قانون اساسی را محکم نگه داریم و در اجرا دقت کنیم، استحکام در اجرای قانون اساسی در آموزش و پرورش ضرورت دارد.

سید احمد حبیب نژاد در مراسم راه‌کارهای اجرایی سند تحول بنیادین منطبق بر قانون اساسی اظهار کرد: قانون اساسی کشور آموزش و پرورش رایگان را جز حقوق اساسی شهروندان در نظر گرفته و این رایگان بودن شامل سه مرحله پیش از ثبت‌نام، موقع ثبت‌نام و پس از ثبت‌نام می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تایید افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان/مازوت سوزی نداریم

١٨٠ ایستگاه در سراسر کشور آلاینده‌ها را پایش می‌کند/ گوگرد نشانه مازوت سوزی است

مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ١٨٠ ایستگاه در سراسر کشور آلاینده‌ها را پایش می‌کند، گفت: ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون، اوزن، دی اکسید نیتروژن و گوگرد، مونوکسیدکربن در این ایستگاه‌ها بررسی می‌شود

احمد طاهری در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز ایستگاه ژئوفیزیک برای بررسی میزان آلودگی هوا در منطقه امیرآباد افزود: از ۳۶ ایستگاه پایش هوا در تهران ۱۴ ایستگاه مربوط به محیط زیست و بقیه برای شهرداری است و آمار اعلامی هم همان آمار تجمیعی مربوط به میانگین است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تایید افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان/مازوت سوزی نداریم


بازخوانی پرونده‌ای تکراری/رنگ هوای کلانشهرها مدام تغییر می‌کند

این روزها دوباره آلودگی هوا در کلانشهرها بیداد می‌کند و هوای آن هر روز به یک رنگ می‌آید، در حالی که بارها و بارها راه برون‌رفت از این وضعیت توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، افزایش کیفیت سوخت و از رده خارج کردن خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده اعلام شده است اما چرا با وجود دانستن راهکار، همچنان درگیر غول آلودگی هوا هستیم؟

این روزها حال هوای کلانشهرها خوب نیست، دود سیاه تمام آسمان شهر را پوشانده و نفس کشیدن را برای شهروندان دشوار کرده است. این حکایت هر ساله کلانشهرها در نیمه دوم سال است. هوا که سرد می‌شود به همراه آن آلودگی هم می‌آید. بعد از آن، جلسات کارگروه‌ها تشکیل و تصمیماتی دال بر تعطیلی مدارس، زوج و فرد کردن خیابان‌های پایتخت، تعطیلی ورزش در فضای باز و خارج نشدن از منازل گرفته می‌شود. در ادامه بازار خبرهایی مبنی بر اینکه در روزهایی که هوا آلوده است چه بخوریم و چه نخوریم، چه بکنیم چه نکنیم هم داغ می‌شود. وزارت بهداشت از مضرات آلودگی هوا و بروز انواع بیماری‌ها می‌گوید. سازمان حفاظت محیط‌زیست از دستگاه‌هایی که بر وظایف خود در راستای قانون هوای پاک عمل نمی‌کنند گله می‌کند. دستگاه قضا هم می‌گوید که عملکرد دستگاه‌ها در حوزه اجرای قانون هوا پاک بررسی شود اما اینها از آلودگی هوا کم و دردی را از مردم دوا نمی‌کند.ادامه گزارش تحلیلی را اینجا بخوانید.

تایید افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان/مازوت سوزی نداریم


نیروگاه برق حرارتی بعثت سیکل ترکیبی می‌شود / مازوت سوزی نداریم

مدیر عامل نیروگاه حرارتی برق بعثت با تاکید بر اینکه ١٢ سال است که حتی یک لیتر مازوت در این نیروگاه مقاله ف نشده است، گفت: تا دو سال آینده این نیروگاه به کامل سیکل ترکیبی و تک سوز می شود.

خیرالله شجاعی در جریان بازدید خبرنگاران از نیروگاه بعثت به رسانه‌ها اعلام کرد: این نیروگاه شامل سه واحد ٨٢ مگاواتی است که بیش از نیم قرن از فعالیت آن می گذرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

تایید افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان/مازوت سوزی نداریم


شورای عالی انقلاب فرهنگی افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان را تایید کرد

وزیر آموزش و پرورش از تایید ۲۴ سال برای ورود به دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۳ در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

رضا مراد صحرایی در حاشیه مراسم راهکارهای اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منطبق بر قانون اساسی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان با وجود رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری اظهار کرد: تعیین سقف سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی شورای عالی آموزش و پرورش ۲۴ سال اعلام شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تایید افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان/مازوت سوزی نداریم

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha