۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85313502
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشدید تدابیر حفاظتی تایوان از فناوری‌های کلیدی به علت نگرانی از کپی‌برداری

تهران- ایرنا- تایوان به علت نگرانی از کپی‌برداری و جاسوسی صنعتی، حفاظت از فناوری‌های کلیدی خود در حوزه‌های مختلف را تشدید می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، دولت تایوان امروز چهارشنبه از ۲۲ فناوری خود که نیاز به «حفاظت ضروری» دارد، رونمایی کرد اما وانگ می‌-هوا وزیر اقتصاد آن گفت که این فهرست بر روی کسب و کار شرکت‌های تولید تراشه تاثیر نخواهد گذاشت.

تایوان سهم بسیار زیادی در تولید پیشرفته‌ترین تراشه‌های نیمه هادی در جهان دارد که در همه زمینه‌ها از گوشی‌های هوشمند تا خودروهای سواری الکتریکی استفاده می‌شود. دولت تایپه از مدت‌ها قبل در مورد برخی اقدام‌ها در مورد کپی‌برداری از فناوری‌هایش از جمله جاسوسی صنعتی و شکار مهندسان خود نگران بوده است.

فهرست ۲۲ فناوری حفاظت شده که آژانس علمی عالی تایوان آن را اعلام کرده پنج حوزه فضا، کشاورزی، نیمه‌هادی‌ها و امنیت اطلاعات را شامل می‌شود.

تایوان محل استقرار «شرکت صنایع نیم‌رسانای تایوان» (به اختصار تی‌اس‌ام‌سی) است که بزرگترین تولید کننده در جهان و عرضه‌کننده تراشه به شرکت‌هایی از جمله اپل و انویدیا به حساب می‌آید.

وانگ وزیر اقتصاد تایوان تاکید کرد که اسرار تجاری فناوری‌های کلیدی از طریق قانون امنیت ملی حفاظت می‌شود. در صورتیکه بیش از نیمی از منابع مالی فناوری از یارانه دولتی باشد، کارکنان فعال در آن زمینه پیش از رفتن به چین باید تاییدیه دریافت کنند.

شورای ملی علم و فناوری تایوان اعلام کرد: این فهرست با هدف «تضمین امنیت ملی و رقابت صنعتی، تقویت حفاظت از اسرار تجاری مربوط به فناوری های اصلی و کلیدی، و جلوگیری از خروج غیرقانونی به خارج از کشور که ممکن است به منافع ملی و صنعتی تجاوز کند»، ارائه شده است.

این آژانس گفت که این فهرست به پارلمان تقدیم شده و انتظار می رود تا سه ماه دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha