بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام در ساخت ۱۴ مدرسه چهارمحال و بختیاری مشارکت دارند

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام(ره) چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره به اجرای طرح شهید پناهی برای حذف مدارس کانکسی در سطح استان گفت: بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مشارکت در ساخت ۱۴ مدرسه را برعهده دارند.

به گزاش ایرنا، محمود ابراهیمی روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت اجرای طرح حذف مدارس کانکسی افزود: در راستای اجرای طرح شهید پناهی حذف ۱۹ مدرسه کانکسی در دستور کار قرار دارد، که ۱۴ مدرسه از این تعداد با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اتمام هرچه سریع‌تر طرح‌های در دست اقدام در دستور کار این ستاد قرار گرفته است، گفت: قسط نخست اجرای این پروژه‌ها توسط بنیاد برکت واریز شده است.

به گفته وی، برای تکمیل مدارس کانکسی در روستای سرآقاسید شهرستان کوهرنگ ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در فاز نخست پیش‌بینی شد که ۴۰میلیارد ریال این میزان تخصیص داده شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به اجرای طرح برچیده شدن مدرسه‌های کانکسی در قالب طرح شهید پناهی به عنوان مهمترین اولویت سازمان نوسازی کشور اشاره کرد و افزود: در دولت سیزدهم این طرح با همکاری دولت سیزدهم و بنیاد برکت در حال اجراست.

ایرج کریمی افزود: سهم استان در این طرح حذف ۱۹ مدرسه کانکسی در مناطق سخت‌گذر است.

به گفته وی، در این طرح ۳۰ درصد اعتبارات ساخت مدرسه‌ جدید از محل اعتبارات نوسازی مدارس و ۷۰ درصد از محل اعتبارات بنیاد برکت تامین شده است.

کریمی گفت: برای اجرای این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد که ۵۰ میلیارد ریال این میزان تخصیص داده شد و تاکنون ۱۰ مدرسه کانکسی حذف شده است و حذف مابقی مدارس کانکسی نیازمند تامین زمین درمناطق روستایی استان است.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری تخریبی است و اکنون ۱۹۴ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار واحد آموزشی در سطح استان مشغول علم‌آموزی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha