دفتر زلنسکی نسبت به خطر شکست در جنگ با روسیه هشدار داد

تهران- ایرنا- آندری ایرماک رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین، گفت: اگر ایالات متحده کمک‌های خود به کی‌یف را دوباره به تاخیر بیندازد، اوکراین در خطر شکست بزرگ در درگیری با روسیه است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین خاطرنشان کرد: اگر بحث‌های کنگره آمریکا در خصوص ارسال کمک‌های این کشور به اوکراین به نتیجه نرسد و این کمک‌ها به تعویق بیفتد، نه تنها پیشرفت نیروهای اوکراینی در جبهه‌های جنگ غیرممکن خواهد بود بلکه حتی خطر بزرگ شکست در این جنگ نیز وجود خواهد داشت.

ایرماک با اشاره به شرایط نامناسب ارتش اوکراین در خطوط مقدم جنگ، اذعان کرد: نیروهای ما در حال حاضر به دلیل آرایش تهاجمی ارتش روسیه در جبهه در حال انجام عملیات دفاعی هستند.

به نوشته اسپوتنیک، پیشتر دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفته بود که مسکو آماده مذاکره با کی‌یف است و می‌خواهد از طریق راه‌های دیپلماتیک به خواسته‌های قانونی روسیه دست یابد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha