۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۳۰
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85313310
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: زمین احداث ۶ هزار واحد مسکونی جدید در دزفول تامین شد

دزفول - ایرنا - فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه چهار هزار واحد مسکونی در حال ساخت در این شهرستان وجود دارد گفت: زمین مورد نیاز برای احداث ۶ هزار واحد مسکن در قالب مرحله دوم اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دزفول تامین و به زودی کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا خردمند سه شنبه شب در گفت و گویی رسانه‌ای افزود: با توجه به ارزش بالای زمین در دزفول تعداد متقاضی مسکن در این شهرستان زیاد هستند به همین دلیل تمام تلاش مجموعه شهرستان اجرای تعهد مسکن است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۳ هزار نفر متقاضی مسکن در دزفول ثبت نام کرده‌اند افزود: جانمایی زمین مورد نیاز احداث این تعداد مسکن در دزفول در حال پیگیری است و با تامین زمین و فراخوان متقاضیان ثبت نام شده عملیات احداث این طرح‌ها به مرور آغاز می‌شود.

فرماندار ویژه دزفول تصریح کرد: برخی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در دزفول به بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسده‌اند که تلاش می‌شود تعدادی از این واحدها تا پایان امسال تحویل متقاضیان می‌شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در دزفول در حال پیگیری است گفت: احداث ۱۲ هزار واحد مسکن در مرحله اول اجرای این طرح در دزفول هدف گذاری شده است.

صادرات محصولات کشاورزی از فرودگاه بین المللی دزفول فعال می‌شود

خردمند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر کشاورزی دزفول تصریح کرد: این شهرستان یکی از قطب‌های کشاورزی خوزستان است که برای تقویت ظرفیت این بخش، همراه کردن صنعت با کشاورزی به اولویت شهرستان تبدیل شده است.

وی احداث صنایع تبدیلی را از جمله اولویت‌های بخش کشاورزی دزفول اعلام کرد و افزود: با توجه به بین المللی شدن فرودگاه شهرستان دزفول و ابلاغ مرز هوایی این شهرستان، فعال سازی صادرات هوایی از این فرودگاه یکی از ماموریت های کاری مدیریت ارشد شهرستان است.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای فعال شدن گمرک در این شهرستان ادامه داد: فعال شدن گمرک شهرستان، صادرات محصولات کشاورزی از طریق فرودگاه بین المللی دزفول را درپی خواهد داشت.

احداث کمپ گردشگری آبشار شوی در حال انجام است

خردمند در ادامه ظرفیت‌های گردشگری دزفول را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دزفول یکی از مقصدهای گردشگری درون و برون استانی خوزستان به شمار می‌رود به همین دلیل بسترسازی برای افزایش رفاه مسافران در این شهرستان از جمله احداث هتل در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تعریف مسیرهای گردشگری برای دسترسی به جاذبه‌های طبیعی دزفول در دستور کار است که احداث کمپ گردشگری آبشار شوی یکی از اقدام‌های در حال انجام است.

بیمارستان یازهرا (س) ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فرماندار ویژه دزفول در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح آخرین وضعیت احداث بیمارستان بزرگ یا زهرا(س) این شهرستان گفت: پیشرفت فیزیکی احداث این بیمارستان به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این بیمارستان، امیدواریم بهره برداری از این بیمارستان در کمترین زمان ممکن رقم بخورد.

خردمند تصریح کرد: دزفول با داشتن ظرفیت‌های قوی بهداشت و درمانی به یکی از از مقصدهای گردشگری سلامت در شمال خوزستان و استان‌های همجوار تبدیل شده است.

هشت واحد صنعتی راکد در دزفول به مدار تولید برگشت

فرماندار دزفول کمبود زمین را یکی از موانع توسعه صنعت در این شهرستان برشمرد و ادامه داد: نبود زمین موجب فرار سرمایه داران از این شهرستان می‌شد که با نگاه ویژه دولت سیزدهم، احداث شهرک شماره پنج دزفول مورد موافقت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هم اکنون۳۴۰ واحد فعال صنعتی در دزفول وجود دارد افزود: ۲۰ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در دزفول وجود داشت که با اقدام‌های انجام شده و نگاه ویژه دولت سیزدهم طی ماه‌های اخیر هشت واحد صنعتی راکد در دزفول به چرخه تولید بازگشت.

خردمند ادامه داد: تعداد واحدهای نیمه فعال و یا راکد این شهرستان به ۱۲ مورد کاهش یافت که فعال سازی این واحدهای صنعتی نیز پیگیری خواهند شد.

وی تاکید کرد: گره گشایی از مسایل، تقویت و حمایت از تولید و صنعتگران رویکرد جدی در دزفول است و در این مسیر تمام دستگاه‌های شهرستان پای کار هستند.

دهه فجر امسال ورزشگاه مجدیان افتتاح می‌شود

خردمند اقدام‌های انجام شده برای توسعه سرانه ورزشی در این شهرستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: مرمت ورزشگاه شهید مجدیان دزفول سالها زمان برد که با پیگیری‌های فراوان مدیران شهرستان، تکمیل این ورزشگاه سرعت گرفته است و دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: ورزشگاه ۲ هزار و ۵۰۰ نفره سرپوشیده دزفول که طی ماه‌های اخیر کلنگ زنی شده است؛ با توجه به تامین ۸۰ درصد اعتبار مورد نیاز،سال آینده به بهره برداری می رسد.

فرماندار ویژه دزفول امضای تفاهم نامه ساخت ۱۲ زمین چمن ورزشی در این شهرستان را یادآور شد و افزود: چندین زمین چمن مصنوعی و مجموعه ورزشی در روستاها و شهرهای تابعه شهرستان در حال احداث است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش مدیریت شهرستان توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات در کل این شهرستان است گفت: آسفالت معابر روستایی، احداث خانه بهداشت، تعمیر و احداث مدارس روستایی از جمله اقدام‌هایی است که طی ماه‌های اخیر در روستاها و شهرهای تابعه دزفول سرعت گرفته است.

سرمایه گذاران در دزفول تمام قد حمایت می‌شوند

خردمند دزفول را دارای ظرفیت‌های بسیار زیاد برای ورود سرمایه گذاران دانست و گفت: مدیریت شهرستان از سرمایه گذارانی که قصد ورود به دزفول و سرمایه گذاری در این شهرستان دارند تمام قد حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزی اولویت جذب سرمایه گذاری در دزفول است اظهار کرد: سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی کشاورزی و طرح‌های مرتبط با این بخش در راستای رونق کشاورزی در شهرستان حمایت می‌شود.

خردمند تصریح کرد: توزیع عادلانه منابع دولتی، بازدیدهای میدانی از روستاها، شهرهای تابعه و بخش‌ها، دیدار چهره به چهره با مردم و اجرای طرح‌های متعدد در مناطق محرم دزفول، احداث زمین‌های متعدد چمن روستایی و ساخت مراکز درمانی از جمله اقدام‌های انجام شده برای توسعه عدالت و امیدآفرینی در دزفول طی ماه‌های اخیر بوده است.

به گزارش ایرنا، بیمارستان یازهرای دزفول با ۵۰۰ تخت بیمارستانی، در حال حاضر به عنوان بزرگترین طرح درمانی در حال احداث خوزستان است که بیش از ۸۰ درصد دارای پیشرفت فیزیکی دارد.

مجوز بیمارستان یا زهرا در سال ۱۳۹۵ اخذ و ساخت این بیمارستان بزرگ از سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha