آمریکا به زودی تحریم‌هایی علیه ده‌ها فلسطینی و شهرک نشینان افراطی اسرائیل اعمال می‌کند

نیویورک – ایرنا- یک رسانه آمریکایی به نقل از دو مقام دولت جو بایدن اعلام کرد که انتظار می‌رود وزارت امور خارجه آمریکا به زودی تحریم‌هایی را علیه ده ها شهرک‌نشین اسرائیلی که در حملات علیه فلسطینی‌ها دخیل بودند، و نیز دهها فلسطینی، وضع و سفر آنها به آمریکا را ممنوع کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تارنمای آمریکایی آکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی نوشت: این اقدام نشان دهنده نگرانی شدید دولت بایدن از تشدید حملات شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینی ها در کرانه باختری اشغالی و عدم اقدام رژیم اسرائیل برای جلوگیری از خشونت است.

مقامات آمریکایی گفتند که وزارت امور خارجه آمریکا همچنین ده ها فلسطینی که در حملات علیه اسرائیلی ها دست داشتند، تحریم و برای آنها ممنوعیت سفر به خاک آمریکا اعلام خواهد کرد.

به گفته مقامات، این اولین بار از زمان دولت بیل کلینتون است که دولت آمریکا شهرک نشینان افراطی را تحریم می کند. به گفته مقامات آمریکایی، دولت بایدن سه سال است که نگرانی های خود را در مورد خشونت شهرک نشینان با دولت اسرائیل به صورت خصوصی و علنی مطرح کرده است.

اما از زمان حمله حماس در 7 اکتبر، تعداد حملات شهرک نشینان علیه فلسطینیان افزایش یافته است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مقاله ای در واشنگتن پست که دو هفته پیش منتشر شد، به آمادگی آمریکا جهت ممنوعیت صدور روادید برای شهرک نشینان افراطی که در حملات علیه فلسطینی ها دخالت دارند، اشاره کرد.

مقامات آمریکایی گفتند که دولت آمریکا تصمیم به اعمال تحریم ها علیه شهرک نشینان اسرائیلی گرفته زیرا نتیجه گرفته است که دولت کنونی اسرائیل به طور جدی برای توقف و جلوگیری از حملات علیه فلسطینیان اقدام نمی کند.

مقامات اسرائیلی و آمریکایی گفتند، مایک هرتزوگ، سفیر اسرائیل در آمریکا، هفته گذشته سندی را به وزارت خارجه و کاخ سفید ارائه کرد که در آن جزئیاتی در مورد تعداد حملات و اقداماتی که دولت اسرائیل برای جلوگیری از آنها انجام داده است، ارائه شده بود.

این سند ادعا می کرد که تعداد حملات در هفته‌های اخیر کاهش یافته است، اما مقامات آمریکایی به سفیر اسرائیل گفته‌اند که آمار حملات همچنان بالا است.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور در جریان سفر هفته گذشته خود به سرزمین های اشغالی موضوع خشونت شهرک نشینان را با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل در میان گذاشته است.

در اوایل سال جاری، آمریکا درخواست اسرائیل برای پیوستن به برنامه لغو روادید را تایید کرد که به شهروندان کشورهای عضو اجازه می دهد تا حداکثر ۹۰ روز بدون ویزا وارد آمریکا شوند. این ورود ابتدا قرار بود از روز پنجشنبه اجرایی شود اما به دلیل وقوع جنگ روند اجرایی آن تسریع شد.

شهرک نشینانی که تحت تأثیر این ممنوعیت قرار می گیرند از برنامه معافیت روادید آمریکا حذف می شوند و هرگونه روادید فعلی آنها لغو و درخواست های آینده آنها نیز رد می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha