خیران برای تعمیر ۱۵۰ خانه معلولان مهریز یزد همکاری کنند+فیلم

یزد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی مهریز یزد گفت: خیران در کنار اقدامات دولت برای تعمیر ۱۵۰ باب خانه معلولان زیرپوشش در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی این شهرستان همکاری کنند که جزو دغدغه و نیاز اصلی است.

به گزارش ایرنا، " مرضیه ابویی مهریزی " روز سه‌شنبه‌ در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای تعمیر مناسب خانه معلولان شهرستان بین ۳۰۰ تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بودجه نیاز است که همکاری خیران نقش مهمی در حل مشکل موجود دارد.

وی با قدردانی از همکاری مسئولان و مردم با بهزیستی در انجام وظایف ادامه داد: رسیدگی به وضعیت مسکن معلولان همیشه جزو برنامه اصلی و دغدغه مهمی است که پیگیری شده است.

این مسئول به ثبت نام ۳۲۰ نفر از معلولان شهرستان در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد که تاکنون برای ۳۰ نفر پیامک برای انجام کار ارسال شده است.

ابویی از دیگر دغدغه‌های مهم این اداره را در شهرستان، موضوع درمان معلولان ذکر کرد که باید خیران در تامین بخشی از هزینه‌های آنها همکاری داشته باشند.

رییس اداره بهزیستی مهریز در خصوص مناسب سازی سطح معابر شهر و ورودی ادارات و بانک‌های شهرستان اشاره کرد که تاکنون در شهر حدود ۳۰ درصد و در ورودی مکان‌های دولتی حدود ۸۰ درصد انجام شده است.

ابویی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به معلولان توسط بانک‌های عامل به ۲۱ نفر پرداخت شده و این روند ادامه دارد.

خیران برای تعمیر ۱۵۰ خانه معلولان مهریز یزد همکاری کنند+فیلم

وی بیان کرد: ۵۰ نفر از معلولان در انتظار استخدام هستند که با اجرایی شدن قانون سه درصد این مشکل و مطالبه محقق می‌شود و امیدواریم شاهد بکارگیری همه آنها باشیم.

وی گفت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۷۵۶ نفر معلول در شهرستان هستند که با اعضای خانواده بیش از هشت هزار نفر می‌شوند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha