صمیمی، دانشجویی و دغدغه‌مند+فیلم

تهران- ایرنا- مراسم گرامیداشت روز دانشجو که امروز سه‌شنبه در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با حضور محمد دهقان معاون حقوقی رییس‌جمهور برگزار شد، با حاشیه‌هایی همراه بود. در این نشست صمیمی جمعی از دانشجویان به بیان مسائل و دیدگاه‌های خود پرداختند و انتظاراتشان از مسئولان را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، روز سه‌شنبه ۱۴ آذر، دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی میزبان معاون حقوقی رییس جمهور و جمعی از دانشجویان این دانشگاه بود.

این نشست با حضور دکتر عباس قاسمی حامد رییس دانشکده حقوق آغاز شد. وی در خصوص دانشجویان مطالبی را عنوان کرد و ادامه داد: کارهای اصلی را جوانان انجام می‌دهند، اما از تجربه قدیمی‌ها باید استفاده کنند. زمانی بود که من در زندان‌های زمان شاه، زندانی بودم و آروز می‌کردم که شرایط تغییر کند و اصلا فکرش را هم نمی‌کردیم که روزی شرایط به این شکل رقم بخورد. حالا اما همه چیز تغییر کرده و شما دانشجویان باید قدر آن را بدانید.

صمیمی، دانشجویی و دغدغه‌مند+فیلم


قاسمی حامد همچنین یادآور شد که دانشگاه شهید بهشتی یکی از دانشگاه‌های منحصر به فرد در کشور است و دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند باید حداکثر استفاده را از این موقعیت ببرند و علاوه بر این باید در جهت پیشرفت کشور هم فعالیت کنند.

صمیمی، دانشجویی و دغدغه‌مند+فیلم

در ادامه محمد دهقان، معاون حقوقی رییس جمهور، در جمع دانشجویان حاضر شد و ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، به پرسش‌های دانشجویان نیز پاسخ داد.

دهقان در ادامه از پنج پرونده‌ مهم ایران در دادگاه بین‌المللی خبر داد و گفت: یکی از این پرونده‌ها شکایتی است که ایران برمبنای عهدنامه مودت صورت داده و فروردین امسال حکم به نفع ایران صادر شد.

وی همچنین با محکوم کردن جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه گفت: برخی به رژیم صهیونیستی می‌گویند حیوان، ولی هیچ حیوانی این همه کودک نمی‌کشد، این موجودِ پست جنایتکار خونخوار صهیونیست به کشتن کودکان و زنان بی پناه و مردم بی‌دفاع فلسطین روی آورده است. صهیونیست‌ها تاکنون جنایت زیادی کرده اند اما هیچ جنایتی به اندازه این ۶۰ روز مردم جهان را آگاه نکرد.

دهقان تاکید کرد: میثاق‌های بین المللی حقوق بشر و کنوانسیون‌های حمایت از حقوق زنان و کودکان، برای جلوگیری از جنایت است اما صهیونیست‌ها با بمباران خود تمام این کنوانسیون‌ها را نابود کردند و نشان دادند این اسناد ورق پاره‌ای بیش نیست و در خدمت مستکبران بوده و ارزشی ندارد.

صمیمی، دانشجویی و دغدغه‌مند+فیلم

در حاشیه این نشست، دانشجویان دغدغه‌هایشان را بیان کرده و دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل گوناگون ابراز کردند. نظرات و انتقاداتی در خصوص غزه، مشکلات خوابگاهی، حمل و نقل دانشجویان در دانشگاه و مشارکت دادن نخبگان جوان و دانشجو در امور مهم کشور ازجمله مواردی بود که دانشجویان در گپ و گفتی صمیمانه با خبرنگار ایرنا درباره آن‌ها صحبت کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha