۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۴
کد خبر: 85313029
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

چین: افغانستان نباید از جامعه جهانی کنار گذاشته شود

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد پکن همیشه بر این باور بوده که افغانستان نباید از جامعه جهانی کنار گذاشته شود.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه چین، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه‌شنبه ۱۴ آذر) گفت: ما امیدواریم طالبان با درنظر گرفتن نگرانی های جامعه جهانی، یک ساختار سیاسی باز و فراگیر در جهت اجرای سیاست‌های داخلی و خارجی معتدل و با ثبات، ایجاد کند.

دیدار سفیر طالبان با مدیر کل تشریفات وزارت امور خارجه چین
دیدار سفیر طالبان با مدیر کل تشریفات وزارت امور خارجه چین

اسدالله بلال کریمی، یکی از سخنگویان پیشین طالبان به‌عنوان سفیر این گروه در پکن روز جمعه (۱۰ آذر) رونوشت استوارنامه‌ خود را به خونگ لِی مدیرکل تشریفات وزارت‌ امور خارجه چین تقدیم کرد.

پس از روی‌کار آمدن این گروه در سال ۱۴۰۰، این نخستین بار است که طالبان، سفیر رسمی خود را به یک کشور اعزام کرده است.

کریمی به پکن اطمینان داد که از خاک افغانستان هیچ تهدیدی متوجه چین نخواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد اگر طرف‌های مختلف پاسخ مناسبی نسبت به نگرانی‌های خود دریافت کنند، به رسمیت شناختن طالبان امری طبیعی خواهد بود.

وانگ ونبین در خصوص پذیرش سفیر طالبان در پکن گفت: چین از کابل خواسته است که با قاطعیت با تمام نیروهای تروریستی مبارزه کند، با همه کشورهای جهان، به ویژه کشورهای همسایه، هماهنگ باشد تا در اولین فرصت در جامعه بین المللی ادغام شود.

حکومت سرپرست طالبان از زمان به دست گرفتن قدرت پس از خروج نیروهای آمریکایی در تابستان ۱۴۰۰، توسط هیچ کشوری به طور رسمی به رسمیت شناخته نشده و فقط شماری از کشورها دفاتر و مراکز سیاسی خود در کابل را فعال نگاه داشته‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha