معاون استاندار تهران: برای کمک به مدارس از مسوولیت اجتماعی صنایع استفاده کنیم

پردیس - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: برای کمک به مدارس از مسوولیت اجتماعی صاحبان صنایع استفاده کنیم که امیدواریم در شهرستان پردیس شاهد این الگو باشیم.

به گزارش ایرنا، سید عباس جوهری روز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان تهران که در پردیس برگزار شد، اظهار داشت: پیشنهاد شده که یک یا چند مدرسه در اختیار مجموعه شرکت و یا صاحبان صنایع قرار گیرد تا با نظارت آموزش و پرورش امور فرهنگی و یا امور مربوط به تعمیرات مدارس به آنها واگذار شود.

وی با بیان اینکه صاحبان صنایع در امور مربوط به همیاری از ما جلوتر هستند، خاطرنشان کرد: در حوزه های مختلف تجربه کردیم و دیدیم که صاحبان صنایع در انجام امور پیشتاز و از ما جلوتر هستند و کاهلی از ما بوده که سمت آنها نرفتیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: آموزش و پرورش برای ما اولویت کار فرهنگی است و اگر بتوانیم دانش آموزان خوبی را تربیت کنیم قطعا جامعه آینده را بیمه خواهیم کرد.

جوهری اضافه کرد: مقرر شده تا بخش اعظم بودجه های فرهنگی به مدارس و کار فرهنگی تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد استفاده از ظرفیت فرهنگی صاحبان صنایع مطرح شد تا در شهرستان پردیس به عنوان الگو اجرایی شود تا از کمک صاحبان صنایع برای ایجاد زیر ساخت های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و ساخت ایرانی آباد و قوی بهره مند بشویم.

این مسوول خاطرنشان کرد: برگزاری راهیان نور و پیشرفته در جلسات پیشین مصوب شد که همه شهرستانها به ویژه شهرداران همراهی کردند اعزامهای خوبی در حوزه راهیان نور ویژه دختران با تلفیق راهیان نور و پیشرفته داشتیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران افزود: در شهرستان پردیس جمعیت بیش از شهرستانهای دیگر استان بارگذاری شده است و زیر ساخت ها به ویژه مدارس و چارت تشکیلاتی مربوط به سالهای گذشته است و امروز تصمیماتی گرفته شد تا این موضوعات و چالشها مرتفع بشوند.

جوهری اظهار داشت: ساخت مدرسه در پردیس برای ما در اولویت قرار دارد و مقرر شد از ظرفیت عمران که کماکان پای کار است ۱۵ مدرسه تحویل به آموزش و پرورش شود که تاکنون هفت مدرسه تحویل شده و تحویل مدارس بعدی نیز در دستور کار است.

وی ضمن قدردانی از شهرداری پردیس در سرویس دهی به دانش آموزان توانا، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های شهرداری در این نشست مورد تاکید قرار گرفت و زحمات این دستگاه خدمات رسان قابل تقدیر است.

معاون استاندار تهران با اشاره به مشکل سرویس معلمان شهرستان پردیس توضیح داد: از نظر قانونی تکلیفی برای سرویس معلمان نداریم اما تفاهم نامه ای از سالهای گذشته امضا شده که مکلف به اجرای آن هستیم و مشکلات موجود را مرتفع خواهیم کرد.

جوهری ادامه داد: با توجه به شرایط خاص پردیس، مقرر شد که کمک بیشتری نسبت به سایر شهرستانها برای معلمان فعال در شهرستان پردیس در نظر گرفته شود تا برای تردد مشکلی نداشته باشند و کار سرویس مدارس نباید متوقف شود.

این مسئل با اشاره به تراکم بالای تعداد دانش آموزان به ویژه در شهر بومهن و ۲ شیفته بودن آنها، اظهار داشت: تعداد دانش آموزان در شهر بومهن از تعداد میانگین در سطح استان بالاتر است که یک آسیب محسوب می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: مقرر شد کارگروهی به طور ویژه تشکیل و به مشکل تراکم بالای دانش آموزان در مدارس رسیدگی کنند ، کارکرد کارگروه قبلی مورد قبول نیست اگر این کارگروه کارکرد خوبی داشت امروز وضعیت زمینها با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه مشخص و موانع مرتفع شده بود.

جوهری افزود: استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز در دستور کار قرار گیرد، شرکت عمران با تسریع بخشی در تحویل مدارس به رفع مشکل دانش آموزان کمک کند و نقش بیشتری داشته باشد با توجه به اینکه اگر مدارس را زودتربه آموزش و پرورش تحویل می دادند مشکل کمتری در حوزه مدارس شهرستان داشتیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش شهرستان رفع کمبود معلم را در مدارس تازه ساز در دستور کار قرار دهد .

معاون سیاسی استاندار تاکید کرد: با مصوبات امروز موانع و مشکلات کمتر خواهد شد و طی یک تا ۲ ماه آینده شورای آموزش و پرورش استان پیگیر رفع مشکلات و اجرای مصوبات خواهد بود.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha