سفیر روسیه در کوبا: آمریکا در پی تبدیل کل جهان به "حیاط خلوت" خود است

تهران – ایرنا - سفیر روسیه در کوبا با زیر سوال بردن تلاش‌های امریکا برای تسلط بر منطقه آمریکای لاتین،‌ از اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی سایر کشورهای جهان انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس روسیه، ویکتور کورونلی تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی از سوی امریکا علیه کشورهای دیگر را ابزاری برای وادار کردن کشورهای مستقل به انجام خواسته‌های واشنگتن توصیف کرد.
این مقام دیپلماتیک روس در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری کوبایی پرنس لاتینا تصریح کرد: "واشنگتن در تلاش است تا کل جهان را به حیاط خلوت خود تبدیل کرده و در واقع دکترین معروف مونرو را به جهان معرفی و تحمیل کند.

گفتنی است دکترین مونرو توسط جیمز مونرو،‌ رئیس‌جمهوری وقت آمریکا در سال ۱۸۲۳ ارائه شده بود. این تئوری در حالی که ظاهراً به منظور حمایت از غیرقابل قبول بودن کشیدن پای کشورهای نیمکره غربی به درگیری بین قدرت‌های اروپایی شکل گرفت، اما در واقع صرفا برای توجیه سلطه امریکا در منطقه آمریکای لاتین مورد استناد قرار گرفته است.
از آمریکای لاتین به‌عنوان "حیاط خلوت آمریکا" یا حوزه نفوذ آن یاد می شود. در این راستا، دکترین مونرو به‌طور سنتی توسط واشنگتن به عنوان مجوز ایدئولوژیک برای اقدامات توسعه طلبانه و مداخله آشکار در امور داخلی سایر کشورهای کمتر قدرتمند استفاده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha