تقویت همکاری‌های آموزشی ایران و قطر/ تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی

تهران- ایرنا- معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی قطر دیدار و در مورد تقویت همکاری‌های آموزش و تاسیس مرکز آموزش بین‌المللی زبان فارسی در قطر رایزنی و تبادل نظر کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، قاسم عموعابدینی در جریان برگزاری چهل و دومین اجلاس سالانه انجمن بین‌المللی دانشـگاه‌های جهان (IAU)، با بثینة بنت علی الجبر النعیمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

عموعابدینی در این دیدار با بیان جایگاه‌های دانشگاه‌های دو کشور و رشد علوم و فناوری در جهان، توسعه آموزش عالی در راستای بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها و ارائه آمار و اطلاعات مربوط به رشد علم و فناوری در ایران، به نقش پیامبر (ص) و توسعه تمدن اسلام و ترویج مکارم اخلاق در جهان و توجه ویژه قرآن کریم به مباحث علوم و حکمت اسلامی به آثار دانشمندان ایران و اسلام اشاره کرد و از نقش مؤثر پیامبر (ص) در توسعه خردورزی و عقلانیت، تقدم تزکیه بر تعلیم، ترویج مسائل اعتقادی، اخلاقی، علمی و ثمره حکمت بر زندگی جوامع کنونی سخن گفت.

دو طرف در این دیدار در مورد مسائل مهم آموزش عالی دو کشور و همکاری‌های تبادل نظر کردند.

طرح گذراندن حداکثر ۳۰ واحد درسی در دانشگاه قطر و به شکل متقابل در دانشگاه‌های ایران (تدریس به‌صورت فارسی، عربی یا انگلیسی)، تأسیس مرکز آموزش بین‌المللی زبان فارسی در قطر به‌ عنوان یکی از نیازهای اصلی آموزش عالی این کشور، ایجاد صندوق حمایت از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی بین دو کشور (پس از امضای توافق‌نامه) از جمله این موارد بود.

همچنین برای تحقق موارد پیشنهادی مقرر شد، کارگروهی از نمایندگان دو کشور تشکیل شود تا برای بررسی‌های کارشناسی و تنظیم متن توافق‌نامه اقدام کنند و قرار شد برای اجرای موارد فوق پیرو دعوت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از وزیر آموزش عالی قطر، مقدمات سفر ‌وی به کشور، فراهم شود.

چهل و دومین اجلاس سالانه انجمن بین‌المللی دانشـگاه‌های جهان (IAU) با موضوع آموزش عالی، اهمیت یادگیری و تعاملات فرهنگی و اجلاس جهانی نـوآوری در آمـوزش (WISE)؛ با حضور وزرا، معاونان آموزش عالی و رؤسای دانشگاه‌های جهان در شهر دوحه قطر برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha