پاسخگویی برخط وزیر علوم به تماس‌های تلفنی مردمی

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در محل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به طور مستقیم به پرسش‌های شهروندان در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه کاری خود پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، محمدعلی زلفی گل روز سه‌شنبه و در آستانه روز دانشجو در جریان پاسخگویی برخط هیات دولت به تماس‌های تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حضور یافت و پاسخگوی طرح، نظرات، ایده‌ها، شکایت‌ها و درخواست‌های مردم در حوزه مأموریتی خود در این وزارتخانه شد.

وزیر علوم در پاسخ به گلایه شهروندی نسبت به نحوه پذیرش ظرفیت دانشجویان به تناسب دختر و پسر در دانشگاه‌های دولتی گفت: اگر تمامی پذیرفته شدگان خانم باشند، امکانپذیر نیست و پذیرش براساس نیازهای جامعه است، اما این موضوع بررسی می‌شود.

دومین شهروند از یاسوج مطالبه خود را درباره فراهم نبودن امکان ادامه تحصیل دانشجویان دانشگاه یاسوج در برخی رشته‌ها در مقاطع بالاتر به دلیل محرومیت و ایجاد رشته‌های جدید، مطرح کرد که زلفی‌گل در پاسخ به وی عنوان کرد: برای تاسیس رشته‌های جدید باید به نیازهای جامعه هم توجه شود و دانشگاه یاسوج مستحق توسعه است و در این زمینه دستور پیگیری را خواهم داد.

شهروندی که مسئول شورای شهرستان خوشاب خراسان رضوی بود نیز از وزیر علوم درباره عدم وجود برخی مراکز علمی با توجه به نیازهای این شهرستان پرسید که زلفی‌گل به او قول پیگیری این مسأله را داد.

شهروندی از اصفهان هم نسبت به هزینه‌های آزمون انتقال سطوح دانشگاه‌ها به مقاطع تکمیلی به وزیر علوم گلایه و ابراز نگرانی کرد که زلفی‌گل پاسخ داد: در بحث افزایش ثبت نام آزمون‌های ورودی واقعیت این است که سازمان سنجش ردیف بودجه عمومی را به حداقل رسانده و دولت معتقد است که سازمان سنجش باید خودگردانی کند.

وی افزود: از طرفی در بخش تجهیزات و همچنین نیروی انسانی اعتباراتی لازم است که سازمان سنجش باید تامین کند اما به سازمان سنجش اعلام شده که افزایش هزینه ثبت نام ها به گونه‌ای نباشد که برای اقشار کم درآمد زحمت ایجاد کند.

زلفی گل در پاسخ به دانشجوی رشته حقوق پیام نور که نسبت به دانشگاهی نبودن محیط دانشگاه پیام نور در اسلامشهر گلایه کرد، گفت: دانشگاه پیام نور در یک برهه ای توسعه خیلی نامتوازنی داشته و اکنون به جایی رسیده که چند هزار عضو هیات علمی و کارمند مازاد دارد که این ها اصلا دانشجو ندارند و مشکلاتی دارند بنابراین توسعه دانشگاه پیام نور اکنون جزو اولویت های بخش آموزشی کشور نیست و حتی در خیلی از استان ها بخشی از املاک و اساتید نیروی انسانی دانشگاه پیام نور به دانشگاه های دیگر یا دانشگاه فرهنگیان منتقل می شود و به این علت پروژه های نیمه تمامی که در دانشگاه های پیام نور  وجود دارد  اینها جزو اولویت های طرح های در حال تکمیل وزارت علوم نیست و هیات دولت در سفرهای استانی معمولا طرح های نیمه تمام دانشگاه پیام نور در اولویت بالا قرار نمی دهد منتها بحثی که برای ساختمان نیمه تمام بود تبدیل به آموزشکده فنی بود که در حال بررسی است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha