۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۸:۰۷
کد خبر: 85312764
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۷۰ درصد راه‌های استان قم ترانزیتی است

قم - ایرنا - سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با اشاره به قرارگیری قم در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور، گفت: ۷۰ درصد از راه‌های این استان ترانزیتی است.

محمد پورتیموری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ادامه داد: یکی از مزیت‌های ویژه استان قم علاوه بر وجود ظرفیت‌های اقتصادی و شهرک‌های صنعتی، در نزدیکی آن به سرچشمه‌های تولیدی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک ۶۰ درصد کل صنایع کشور در شعاع ۲۳۰ کیلومتری استان قم مستقر شده‌اند.

وی گفت: قم با داشتن ۲ هزار کیلومتر راه برون‌شهری و قرارگیری در مرکز تبادلات راهی شمال به جنوب و غرب به شرق نقش مهمی در محورهای شاهراهی کشور ایفا می‌کند.

پورتیموری گفت: همچنین جایگاه دینی قم به‌واسطه حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س)، بقاع متبرکه و مسجد مقدس جمکران از سویی و حضور مراجع عظام و حوزه‌های علوم دینی از سویی دیگر، توجه ویژه به این استان آن را دوچندان نموده‌است و سالانه شاهد حضور میلیونی زائران هستیم که این امر نیز محورهای مواصلاتی قم را مورد توجه ویژه قرار داده‌است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که ازجمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha